כסף וצרכנות

נזקי השיפוצים במבצע שומר החומות - פי שניים מצוק איתן, זה הסכום

עבודות השיפוצים עשויות לקחת מספר חודשים לא מובטל במרבית הפגיעות, ובפגיעות הישירות עבודת השיפוץ עשויה להגיע גם ליותר משנת עבודה. על פי התאחדות קבלני השיפוצים הנזקים מוערכים בכ-130 מיליון שקל
מערכת ice |  1
פועל בניין בישראל (צילום קובי גדעון פלאש 90)
מבצע שומר החומות הסתיים ביום חמישי הלילה, וממדי הנזקים רק מתחילים להתבהר. לאחר שקרן הפיצויים דיווחה על למעלה מ-5,000 פניות לתביעות פיצויים בעקבות הנזק, בהתאחדות קבלני השיפוצים יצאו בסוף השבוע האחרון בהערכה כי נזקי השיפוצים במבצע שומר החומות - פי שניים ממבצע צוק איתן.
על פי הודעת התאחדות קבלני השיפוצים: נזקי סבב הלחימה שהסתיים בסוף השבוע מתחילים להתבהר, על פי הערכות הנזקים בסבב הלחימה במסגרת מבצע "שומר חומות" עומדים על כ-130 שקל. מדובר בנזקים של למעלה מפי שתיים בהשוואה לסבב הלחימה הקודם במסגרת מבצע 'צוק איתן' שנזקיו עמדו על כ-60 מיליון.
על פי ההתאחדות, רוב נזקי השיפוצים בסבב הנוכחי בעקבות מבצע "שומר החומות" יתוקנו על פי ההערכות בין חצי שנה ל-10 חודשים. יש לציין כי הנזקים לא כוללים תשתיות, רכב ורכוש.
לפי הנתונים שהציגה התאחדות קבלני השיפוצים: הנזקים העיקריים של הטילים הינם בזכוכיות שבורות, החלפת תריסים וחלונות, נזקי אלומיניום, תיקוני טייח וצבע וכמו כן נזקי ריצוף ואיטום בעקבות פגיעת רקטות.
לדברי יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב: "קרוב ל-70% מהפגיעות היו "קלות" יחסית ונגרמו בעיקר מרסיסים ופגיעות הדף בטווח של מאות מטרים בודדים מנפילת הרקטה".
עוד ציין סיב כי במקרים של פגיעה ישירה של טילים: "במקרים כאלו, קיימת האפשרות להריסת המבנה ובנייתו מחדש או לחילופין שיפוץ מסיבי יסודי שכאמור עשוי לקחת זמן רב יותר. עבודות השיפוצים עשויות לקחת מספר חודשים לא מבוטל במרבית הפגיעות. כמו כן, בפגיעות ישירות עבודת השיפוץ עשויה להגיע גם ליותר משנת עבודה. ללא כיפת ברזל הנזק למבנים עשוי היה להיות כמעט פי 4 ואף יותר מהנזק הנוכחי". 
כאמור, במבצע "שומר החומות" עמדו נזקי השיפוצים בכ-130 מיליון שקל וזאת לאחר שנורו לעבר ישראל 4,360 רקטות. במבצע "צוק איתן" בשנת 2014 עמדו נזקי השיפוצים על 60 מיליון שקל לאחר שנורו 3,356 רקטות. במבצע עמוד ענן בשנת 2012 עמדו נזקי השיפוצים על כ-45 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הרס את המדינה
    כל הכבוד לביבי 05/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את החשבון נשלם כולנו
    סגור