כסף וצרכנות

ניו יורק משלמת לאזרחים: כמה כסף ישלם ראש העיר למתחסנים?

בעיריית ניו יורק החליטו להילחם במתנגדי החיסונים בעקבות העלייה בתחלואה עם התפרצות וריאנט הדלתא, ויציע תשלום כספי לכל מתחסן. התשלום מגיע לאחר שלל הצעות אחרות: נסיעות חינם ברכבת והגרלות על כספים פרסיים
מערכת ice | 
ביל דה בלאזיו (צילום Kevin Case, פליקר ברישיון CC BY 2.0)
ראש עיריית ניו-יורק, ביל דה בלאזיו, הודיע היום (רביעי) כי העירייה תתחיל לשלם 100 דולר לתושבים שיתחסנו נגד הקורונה, כדי לעודד דרך תמריץ כספי לאלו שעדיין מהססים ומתלבטים אם להתחסן או לא.
במספרים: 59.2% בלבד מתושבי העיר ניו-יורק התחסנו עד כה נגד נגיף הקורונה לפחות פעם אחת, וכ-70.9% מכלל האזרחים המבוגרים בעיר. בעיר ניו יורק מדווחים על ממוצע של 653 מקרים בממוצע בשבוע של הידבקות בקורונה - עלייה ממוצע של 247 מקרים בתחילת יולי. כך, שאמנם העיר ראתה האטה בכל הקשור לתחלואה בעקבות נגיף הקורונה, אבל וריאנט הדלתא הביא לעלייה, גם אם לא חדה, בהידבקות.
בעקבות העלייה בתחלואה מוריאנט דלתא של הנגיף, בעיריית ניו יורק גם חייבו את כל העובדים להתחסן או להציג תעודת מתחסן ובאם לא אז לחייב בדיקות שבועיות. ראש העיר מתנגד נכון לשעה זו לחייב חבישת מסיכה והוא מדגיש כי רק באמצעות החיסונים יוכלו להתמודד עם התפשטות הנגיף בעיר. 
האזרחים שיתחסנו באתר החיסונים העירוני, יקבלו על החיסון הראשון שלהם כבר ביום שישי הקרוב כרטיס טעון ב-100 דולר לשימוש. הדרך לתשלום כסף ממש לתושבים מגיע לאחר ניסיונות אחרים שלא צלחו: נסיעות חינם ברכבת התחתית, כניסה חינם לאטרקציות תרבותיות, המבורגרים בחינם מרשת Shake Shack, ואפילו הגרלה מקרב המתחסנים בפרס יוקרתי של נופש במלונות בעיר בסף של 2,500 דולר. מסתבר שהתושבים רוצים כסף ממשי ולא פרסים.
ניו יורק היא בטח לא הראשונה שהציעה תשלום כספי בארה"ב שהציעו כתמריץ לחיסונים. למעשה, היא בין האחרונות. במדינות כמו מרילנד, אוהיו ומערב וירג'יניה הציעו כבר תשלום של 100 דולר למתחסנים, ואף הציעו הגרלות לפרסי ענק של עד מיליון דולר. מחקרים שבוצעו על היעילות לתמריצים עדיין לא עם מסקנות חד משמעיות. על פי הדיווח באתר פורבס, באוהיו, שיעור המתחסנים פחת לאחר הצעת ההגרלה - דבר שמעיד על העדפה לתשלום כספי. אך בסקרים אחרים אין וודאות בקרב מתנגדי החיסונים אם תשלום כספי בהכרח ישנה את עמדתם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה