כסף וצרכנות

בזוס על הכוונת של הסנאטורית אליזבת וורן: "בעד מס הון, מכוונת אלייך"

הסנאטורית ממסצ'וסטס דוחפת מחדש את מס ההון ויוצאת בהצהרה ברורה: 'כן, ג'ף בזוס, אני מסתכלת עלייך, זה לא אמור להשפיע אם יש לך נדל"ן ובין אם יש לך מזומנים ובין אם יש לך בזיליון מניות באמזון"
כפיר אדר | 
ג'ף בזוס (צילום אינסטגרם/ג'ף בזוס, pexels)
הסנאטורית אליזבת וורן עוררה הבוקר (חמישי) מחדש את דחיפתה להטיל מס על עושרם של האמריקאים העשירים ביותר וקראה בבירור למייסד אמזון ולתיירות החלל ג'ף בזוס, שהוא גם האיש העשיר בעולם, על מה שהיא רואה בכך שהוא לא משלם את חלקו ההוגן למען המדינה.
"אני רוצה לראות את מס העושר, אבל העושר שלך קשור. זה לא אמור לעשות את ההבדל אם יש לך נדל"ן, או שיש לך כסף מזומן או שיש לך בזיליון מניות של אמזון. כן, ג'ף בזוס, אני אני מסתכל עליך", אמרה הדמוקרטית ממסצ'וסטס ב"סקווק בוקס" של CNBC.
"בכל צורה שיש לך את הנכסים שלך - יהלומים, יאכטות, ציורים - אני חושב שצריך לחייב מס על זה מדי שנה", הוסיפה. כאמור, בזוס הוא האדם העשיר ביותר בכדור הארץ עם שווי נקי של 207.7 מיליארד דולר, על פי פורבס. אמזון לא הגיבה מיד לבקשת CNBC להגיב בשם בזוס.
במהלך קמפיין הנשיאות שלה בשנת 2020, הציעה וורן כי על הון של 2 מיליארד דולר, יוטלו מיסים שנתיים בשווי נקי של מעל 50 מיליון דולר ו-6% על הון נוסף של יותר ממיליארד דולר לסכום הנקוב. ההכנסות שיוכלו להגיע לקופת ארצות הברית ממס כזה - 2.7 טריליון דולר לאורך עשור, היו משמשות לשיפור תוכניות הבריאות, טיפול בילדים, דיור וחינוך.
אגב, וורן הזכירה את בזוס מספר פעמים במהלך הראיון שלה וטענה שהוא ואחרים נמנעו באופן לא הוגן מלשלם לארה"ב דרך פרצה במערכת המס בזכות הכנסה שנתית נמוכה והלוואות מול הנכס היקר ביותר שלו - אחזקותיו במניות אמזון. "ג'ף בזוס לא שילם מיסים על העושר שיש לו, הוא שווה "מיליארד דולר" לכאורה. הוא לא שילם מיסים על כל העושר הזה, למעשה, ג'ף בזוס, שנים רבות, או שלא שילם כלל מסים או ששילם 1%".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה