כסף וצרכנות

הכסף שהקבוצות הישראליות ירוויחו אם יעפילו שלב באירופה

שלושת הקבוצות הישראליות, מכבי חיפה, מכבי תל אביב והפועל באר שבע, שמשחקות בטורניר הקונפרנס ליג השלישי בחשיבותו באירופה העפילו אתמול למשחק הפלייאוף העלייה לשלב הבתים. כמה כסף ירוויחו אם יצליחו להעפיל?
עידן קוקה |  2
ליגת הקונפרנס (צילום צילום מס אתר אופ"א וויקיפדיה)

זה לא סוד שהכדורגל הישראלי לא כל כך ממריא כשהדיבור על רמתו הירודה הפך ליותר נפוץ במיוחד לאור הדחתה של אלופת ישראל מכבי חיפה בשלב הראשון במוקדמות ליגת האלופות של אירופה בחודש שעבר והישגיה הדלים של נבחרת ישראל. בנוסף ההישגים הגדולים של המשלחת הישראלית באולימפיאדה האחרונה בטוקיו בה רוב הספורטאים הישראלים הצליחו להגיע לגמרים וזכייה במדליות, וביססו בצמרת העולמית בתחומם, גררו השוואות חוזרות ונשנות לאחרונה בין החשיפה לה זוכים כדורגלני ישראל אל מול החשיפה לה זוכים הספורטאים האולימפיים באמצעי התקושרת.

הרמה הירודה של הכדורגל הישראלי גררה איתה שיבוץ מחודש של הקבוצות הישראליות באירופה לטורניר חדש, השלישי בחשיבותו, שנוסד במסדרונות אופ"א - הקונפרנס ליג (הליגה האזורית). אם עד השנה שעברה הקבוצות הישראליות היו מתמודדות או במוקדמות ליגת האלופות (האלופה) או במוקדמות הליגה האירופית (סגנית, מקום 3 ומחזיקת הגביע) התחרות האירופית השנייה בחשיבותה, הרי שבעקבות הניקוד הנמוך והרמה הירודה של הכדורגל הישראלי, הקבוצות הישראליות שובצו מחדש למפעלים האירופיים כך שכולן מלבד האלופה משחקות בתחרות החדשה. השנה הצטרפה כאמור לתחרות הזו גם מכבי חיפה.
בקרב הקהל הרחב נוצר הלך רוח האומר שהליגה הזו היא סוג של גביע הטוטו של אירופה. כלומר, טורניר שלא מספיק חשוב עם קבוצות לא מספיק אטרקטיביות שלא ימשכו מספיק קהל למגרשים ולכן אפשר לעלות בו בהרכבים משניים כי לא קריטי להצליח בו. אלא שהליגה הזו יכולה לספק לא מעט הכנסות למועדונים הישראלים, שיכולים לעזור במיוחד לאור ההפסדים הכלכליים שנבעו עקב מגפת הקורונה והסגרים. הקבוצות הישראליות מכבי חיפה, מכבי תל אביב והפועל באר שבע, עשו את שלהן אתמול (חמישי) בערב והעפילו למשחקי הפלייאוף על הזכות לשחק בשלב הבתים של ליגת הקונפרנס.
כמה זה שווה להן?

עד כה הקבוצות שהעפילו לשלב הפלייאוף הרוויחו קרוב ל-2 מיליון אירו כאשר רק על ההעפלה לשלב הפלייאוף עצמו כל אחת מהקבוצות הרוויחה 750,000 אירו. אם הקבוצות יעפילו לשלב הבתים כל אחת מהן תקבל קרוב ל-3 מיליון אירו, כאשר כל ניצחון בשלב הבא יעניק לכל קבוצה עוד כ-500 אלף אירו. כלומר, רק מעצם ההעפלה כל קבוצה יכולה להבטיח הכנסה של קרוב ל-5 מיליון אירו וזה מבלי הסכומים שיקבלו בעבור מכירת כרטיסים, מרצ'נדייז, והתוצאות בלשבים הבאים.

מלבד זאת, ליגת הקונפרנס מעניקה הזדמנות לקבוצות הישראליות לשפר את הניקוד של שלהן ושל הכדורגל הישראלי כולו באירופה ובכך להתקדם בחזרה למפעל השני בחשיבותו והיותר אטרקטיבי "הליגה האירופית". מבחינת אופ"א, הניקוד שנצבר בליגת הקונפרנס הוא באותה רמת חשיבות של הניקוד שנצבר לקבוצות המשחקות בליגה האירופית, כך שההתמודדות מול קבוצות יותר דומות ברמתן לקבוצות הישראליות ואי הזלזול בהן ובמעמד יכולות להחזיר בעתיד את ההזדמנות להתמודד במשחקי גביעי אירופה השונים משלבים מאוחרים יותר של העונה, מול קבוצות אטרקטיביות יותר, להתקדם מקצועית ואף להרוויח יותר כסף.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כתבה מעולה
    עמי 08/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנוסח היטב נהנתי לקרוא
    סגור
  • 1.
    בקושי נגעו בכדור וכבר
    עריד 08/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה על הכסף. מי אמר יהודים ולא קיבל?
    סגור