כסף וצרכנות

הדלק ישבור שיאים? הערכה: מחיר חבית נפט יגיע ל-90 דולר

על פי תחזית חדשה של גולדמן זאקס, התחזית לשווי של חבית בסוף 2021 טיפסה מ-80 דולר ב-10 דולר נוספים, הרבה בשל היציאה העולמית ממשבר הקורונה והנזקים מפגיעת ההוריקן איידה בארצות הברית
מערכת ice |  1
מחירי הדלק עולים (צילום Paul Lowry / flickr)
גולדמן זאקס העלה את תחזית מחירי הנפט הגולמי ברנט בסוף השנה ל-90 דולר לחבית מ-80 דולר, שכן התאוששות מהירה יותר מהצפוי מזן הדלתא והפגיעה של הוריקן איידה בארצות הברית, הביאו לכך שהאספקה ​​העולמית הדוקה יותר, דבר שהגדיל את הביקוש משמעותית ועתיד להעלות מחירים בכל העולם.
החוזים עתידיים על הנפט הגיעו לשיא של כמעט שלוש שנים בשבוע שעבר, שכן שיבושים בתפוקה העולמית אילצו את חברות האנרגיה להוציא כמויות גדולות של נפט מתוך המלאי. בשעות האחרונות, מחירי הנפט נסחרו ב-79.19 דולר לחבית, בעוד שבארה"ב מחיר הנפט הגולמי של מערב טקסס (WTI) עמד על 75.08 דולר לחבית.
בתחילת החודש הסכים ארגון המדינות המתועשות ובעלות הברית של ייצוא הנפט, קבוצה המכונה OPEC+, לדבוק בהחלטה שהתקבלה ביולי להפסיק את קיצוץ התפוקה. ההוריקנים אידה וניקולס, ששטפו את ארה"ב ומפרץ מקסיקו בתחילת החודש, פגעו בפלטפורמות, צינורות ומרכזי עיבוד, וסגרו את רוב הייצור הימי במשך שבועות מה שגרם לפיקוח מוקפד יותר בשימוש בנפט שהופק.
בצד הביקוש, אמרו בגולדמן  זאקס כי הסיכונים היו מוטים באופן "חד משמעי" כלפי מעלה בחורף, שכן מחסור גז עולמי יגביר את ייצור החשמל הנפט ובשל כך המחירים צפויים לעלות ברחבי העולם. השאלה היא עד כמה מחירי הדלק לרכבים יעלה, כאשר ההערכות יכולות להגיע לעשרות אגורות עד סוף השנה, אולי אפילו לרף של 7 שקל לליטר דלק בישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חייבים להוריד את מחיר הגז בישראל.לא יתכן
    יאיר 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 2
    שמחיר הגז עולה בכל העולם וכאן המחיר ישאר סטטי והטייקונים ירוויחו.
    סגור