כסף וצרכנות

מחיר הדלק יגיע לשיא כל הזמנים? תחזית מדאיגה לקראת 2022

הנפט עשוי להגיע לשיאים שטרם נראו, כאשר שווי חבית עשויה לטפס עד 100 דולר, ג'ון דריסקול, האסטרטג הראשי של JTD שירותי אנרגיה הסביר: "החלטת OPEC+ היא "דרך פעולה זהירה מאוד" עד ששוקלים את משברי האנרגיה המתמשכים והפרעות האספקה ??האפשריות"
כפיר אדר |  4
עליית מחירי הדלק (צילום pexels edit ice)
מחירי הנפט עלולים לחוות "עלייה קיצונית" רגע לפני שהחורף מתקרב ו-OPEC לצד בעלות הברית נצמדות להסכם הקודם שלהן על תפוקת הנפט, כך הסביר היום (רביעי) מומחה לאנרגיה בראיון ל-CNBC.
OPEC + ארגון מדינות יצוא הנפט, עם בעלות הברית כולל רוסיה, היו בעמדת לחץ מצד צרכנים בכירים, כמו ארצות הברית והודו, לאפשר אספקה ​​נוספת לאחר שמחירי הנפט זינקו השנה ב-50%. עם זאת, קרטל הנפט הסכים ביום שני לדבוק בהסכם קיים להעלאת תפוקת הנפט ב-400 אלף חביות ליום בנובמבר, תוך ביטול השיחות לשאוב יותר נפט.
ג'ון דריסקול, אסטרטג ראשי ב-JTD שירותי אנרגיה, אמר כי ההחלטה של ​​OPEC + היא "דרך פעולה זהירה מאוד" עד שמתחשבים במשברי האנרגיה המתמשכים ובהפרעות האספקה ​​האפשריות. "מה שאני חושב נוגע לכולם שם בחוץ ... מה קורה במהלך החורף? האם תהיה לנו הקפאה ארקטית נוספת?".
הוא הצביע על המחסור בדלק בבריטניה - עם תורים ארוכים של מכוניות שמחכות לרכישת דלק, כמו גם "קרבות אגרופים". בבריטניה אנשים מיהרו לרכוש דלק, גרמו למחסור, והביאו את שרשראות אספקת הדלק למצב של קריסה. "כשאתה נכנס לחורף, מה שאתה באמת צריך לדאוג לגביו הוא הדרישה הלא שיקולית הזו", אמר דריסקול. ביקוש שאינו שיקול דעת מתייחס להוצאות חיוניות עבור מוצרים ושירותים יומיים.
דריסקול אמר כי מה שמדאיג במיוחד הוא מלאי רזה, או אם יש "תקלה כלשהי בשרשרת האספקה". שרשרות האספקה ​​עמוסות ברכישת הדלק בבהלה בבריטניה, וזאת בין היתר בשל מחסור גדול בנהגי משאיות בשל ברקזיט ויחסי הסחר החדשים של בריטניה עם האיחוד האירופי:  "אתה יכול לראות זינוק מחוץ לתרשימים - זה תרחיש אחד שם בחוץ", אמר דריסקול על מחירי הנפט. “אני לא באמת שומע אף אחד מדבר על הסיכויים לחורף מתון ומתון. אני חושב, בהתחשב בכל אי הוודאות בנוגע למזג האוויר ולשינויי האקלים, נוכל לצאת לרכיבה פרועה כאן ".
מחירי הנפט הגיעו לשיא של שלוש שנים לאחר החלטת OPEC+.  הזינוק האחרון הביא למחיר של 82.47 דולר לחבית ביום רביעי בבוקר בשעות אסיה, ו-WTI עמד על 78.84 דולר. אבל מחירי האנרגיה כבר זינקו השנה, כשהקפיצה הגולמית יותר מ-50% משנה לשנה, והוסיפה ללחצים האינפלציוניים.
מחירי הנפט עשויים לקפוץ למחיר של 100 דולר לחבית ב-2022, התרחישים הללו אפשריים אם כי בסבירות לא גבוהה במיוחד. "אני רואה בזה סוג של תרחיש סבירות נמוכה יותר. כלומר, אם הכל משתבש, אם יש לנו מזג אוויר ארקטי, אם יש לנו תקלות, תקלות באספקה, שרשראות האספקה. זה תרחיש אפשרי, אבל אני לא רואה סיכוי שזה יהיה בר קיימא", אמר.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ממומן
    אבנר עמרי 10/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי מימן את התחזית? יצרני מכוניות חשמליות? או חברות החשמל?
    סגור
  • 3.
    ניתוח שיטחי, באנגליה הבעיה היא תובלה, עליה זמנית
    שמעון 10/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל המומחים אומרים שלאחר פתרון בעיות התובלה ירגעו המחירים ואף ירדו, עליית מכירות של מכוניות חשמליות לצד חיבור הגז הרוסי לאירופה תוריד דרסטית את הצריכה, צריך להסתכל על הכל, ולא לפרסם כתבות שכל תכליתן להיות במשוואה שניבוי אסון מוליד יותר קליקים.
    סגור
  • 2.
    ן תחבורה ציבורית התחדשות הטיסותו
    ותיק פה 10/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה דלק צורך מטוס במשך שעת טיסה?
    סגור
  • 1.
    ממש לא
    חכם בלילה 10/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיא כל הזמנים היה לפני כעשור עם 142 דולר לחבית
    סגור