כסף וצרכנות

מכירות הסמארטפונים ירדו – ולא בגלל הקורונה

לפי דו"ח חדש, אפל רשמה עלייה חדה בנתח השוק בשלושת החודשים האחרונים, אך ברבעון הבא היא לא תהיה היחידה שתמכור פחות מכשירים – והסיבה מפתיעה
יאיר מור | 
הסמארטפונים הנמכרים ביותר
מכירות הסמארטפונים ברבעון השלישי של 2021 היו נמוכות ב-6% לעומת הרבעון המקביל ב-2020 – למרות שהשנה, בניגוד לשנה שעברה, ברוב העולם השפעות משבר הקורונה והשפעתו על הביטחון התעסוקתי והכלכלי של אנשים פחתו משמעותית, כך לפי דו"ח חדש של חברת המחקר Canalys.
הסיבה, לפי החברה, אינה משבר הקורונה, שכאמור השפעותיו פחתו השנה משמעותית. במקום זאת, מסביר בן סטנטון, אנליסט ראשי בחברה, האשם הוא משבר השבבים העולמי. "ה'רעב' לשבבים הגיע 'על אמת'. תעשיית הסמארטפונים שואפת למרב את ייצור המכשירים ככל שהיא יכולה" הוא כותב. "בצד האספקה, יצרניות שבבים מעלות מחירים כדי לבלום  הזמנות-יתר, בניסיון לסגור את הפער בין הביקוש להיצע. אך למרות זאת, החוסרים לא יסתיימו עד אמצע 2022. כתוצאה מכך, כמו גם כתוצאה מעלויות השילוח העולמי הגבוהות, מותגי סמארטפונים העלו בחוסר רצון את המחירים לצרכן", הוא הוסיף והזהיר: "לקוחות צריכים לצפות להנחות פחות אגרסיביות על סמארטפונים השנה".
במלים אחרות: כפי שראינו בהשקת האייפון בישראל, הבעיה אינה שאין מי שמוכר לשלם אלפים רבים של שקלים על מכשירים, אלא שאין מספיק מכשירים לכל אותם אנשים שמעוניינים לקנות אותם. לכן, גם בסוף השנה האזרחית, בו ראינו מדי שנה מכירות בהנחות משמעותיות, השנה ההנחות על מכשירים יהיו מתונות יותר, מאחר שהמשווקות מבינות שאין צורך להציע הנחות גדולות כדי לחסל את כל המלאי הקטן הזמין. במקרה ה"טוב" הן ידחפו במחיר גבוה יותר מכשירים נוספים שאותם קשה יותר למכור בנפרד, כמו שעונים חכמים ואוזניות נטולות חוטים (TWS).
מנתוני קנאליס עולה כי סמסונג המשיכה להוביל את שוק הסלולר בחודשים יולי עד ספטמבר, עם נתח שוק של 23%, כאשר אפל, במקום השני, זוכה לנתח של 15% - 2% יותר מברבעון המקביל לפני שנה, הישג משמעותי לאור המחסור במכשירי אייפון 13. ייתכן כי אילולא התקשתה לעמוד בביקוש היתה זוכה לנתח שוק גבוה אף יותר. במקום השלישי נמצאת שיאומי הסינית עם 14% ואחריה ויוו ואופו מקבוצת BBK, עם 10% כל אחת. נציין כי מכירות אופו כוללות את המותג OnePlus, שהולך ומאבד את מעמדו העצמאי, ובהוספה של המותג הרביעי מבית BBK, רילמי, מהווה הקבוצה הסינית את יצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה