כסף וצרכנות

אפל מוכרת פחות סמארטפונים – אבל מרוויחה עליהם הרבה יותר

לפי דו"ח חדש, למרות התחרות הקשה בשוק הסמארטפוני שגרמה לה לאבד את המקום הראשון, ובשנה האחרונה גם את השני, אפל עדיין מנצחת בשורה התחתונה
יאיר מור | 
אפל בעליה (צילום pexels ice edit)
אפל היא יצרנית הסמארטפונים המרוויחה בעולם, כך לפי נתוני הרבעון השלישי של 2021 שמפרסמת השבוע חברת המחקר Counterpoint. החברה מציינת כי בחודשים יולי עד ספטמבר גרפה אפל 40% מכלל ההכנסות ממכירת סמארטפונים בעולם, ו-75% מהרווח התפעולי (כלומר הכנסות בניקוי עלויות).
מדובר בהישג מרשים, במיוחד לאור נתוני המכירות שמביאה Counterpoint: לפי הערכות החברה, מכשירי האייפון שנמכרו ברבעון השלישי היוו רק 13% מכלל המכשירים שנמכרו, ומיקמו אותה במקום השלישי בלבד – אחרי סמסונג שהיוותה כ-16% ושיאומי שהיוותה כ-14%. אלו נתונים שונים למדי מאלו של Canalys, לפיהם היתה אפל במקום השני ברבעון שעבר, עם 15% מהשוק.
הסיבה לכך שאפל גורפת נתח כל כך גדול בהכנסות לעומת נתח השוק שלה הוא מחירי המכשירים: אפל מייצרת כמעט אך ורק מכשירי פרימיום יקרים, בעוד המתחרות שלה נאבקות בה בעיקר על ידי הצעת עשרות דגמים זולים. כך, למשל, סמסונג אמנם מוכרת מכשירי דגל במחירים דומים לאלו של אפל, והמכשירים המתקפלים שלה אפילו יקרים יותר – אך הם מהווים אחוז קטן מהמכירות שלה, בעוד רשימת הדגמים הפופולאריים בעולם כוללת בעיקר את הסדרה המוזלת שלה, Galaxy A.
קאונטרפוינט מציינת כי למרות שנתונים המרשימים, לא מדובר בשיא של אפל: ברבעון הרביעי של 2020 היא הגיעה לתח שוק של 17% מהמכשירים שנמכרו, 50% מההכנסות ולא פחות מ-86% מהרווח התפעולי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה