כסף וצרכנות

איך למצוא את כספי הפנסיה שלכם?

הרבה אנשים עוברים כמה וכמה מקומות עבודה במהלך חייהם, ובכל עבודה נפתח להם חשבון אחר של פנסיה, וכאשר לא שמים לב, הם שוכחים את החסכונות שלהם אי שם בארכיונים של חברות ביטוח. אז איך למצוא את כל כספי הפנסיה שלכם?
מערכת ice | 
פנסיה (צילום freepik)
עצרו לרגע ותחשבו, כמה עבודות עברתם במשך החיים? בין כל עבודה לעבודה יכול להיות שפספסתם כמה חסכונות ששייכים לכם כמו קופות גמל, קרנות השתלמות וקרנות פנסיה.
אפשרות נוספת היא שלקרובי משפחה שלכם שנפטרו היו קופות גמל ופנסיה, והם שכחו לחלק אותו לפני מותם או שכחו בכלל שהוא קיים. אז אל תתעצלו ולכו לחפש את הכספים ששייכים לכם!
אז איך מוצאים את הכספים האבודים? 
השלב הראשון הוא האתר שהקימה המדינה לצורך מציאת חשבונות אבודים – "הר הכסף", שם תוכלו למצוא אם יש על שמכם או על שם קרובים שלכם חשבונות או חסכונות פנסיוניים.
אך לא תמיד זה מספיק, לעיתים המידע שם לא נותן את התמונה המלאה אודות היקף הקופות, דמי הניהול שצריך לשלם, מה הסטטוס של הקרן והאם ניתן להעביר את הכסף.
 
מה שתוכלו לעשות זה להתקשר למנהלי הקופה או לנצל את חברות הביטוח ובתי ההשקעות שמציעות לכם שירות בחינם לעניין הזה. מלבד קרנות הפנסיה, מסתבר שיש כספים אבודים גם בחשבונות בנקים רדומים. זה יכול להיות כספים של קרוב שנפטר, או סתם חשבון ישן שנשכח. גם את חשבונות הבנק תוכלו לאתר דרך אתר "הר הכסף".
ועוד עניין חשוב, לא רק הבנקים ובתי ההשקעות לא מתאמצים לחשוף לכם את המידע, גם במקומות נוספים אתם אמורים להילחם על הכספים שלכם ועל הזכויות שלכם. לא תמיד מדובר בהסתרה מגמתית, פשוט הרבה פעמים זה חוסר ידע (שלכם) בשילוב נוחות של הצד השני שאצלו החשבון שלכם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה