כסף וצרכנות

עלי אקספרס מחרימה את הרשות הפלסטינית וזו הסיבה ההזויה

לאחר שברשות הדואר של הרש"פ הודיעו לפלטפורמת המשלוחים הבינלאומית כי היא מפסיקה למיין חבילות שעליהן הופיעה כי ארץ היעד היא ישראל, באתר הסיני החליטו בתגובה לעצור את כל המשלוחים שיועדו לרשות הפלסטינית וזה לא הסוף
מערכת Ice |  2
שיין, עלי אקספרס (צילום freepik)
הרשות הפלסטינית הצליחה להרגיז את עלי אקספרס, עד כדי כך שתושבי הרש"פ יותר לא יקבלו משלוחים? על פי פרסום במאקו, האם הניסיון של אתר המשלוחים הסיני להימנע מכל עימות פוליטי הסתיים בחסימת המשלוחים למזמיני החבילות מעבר לגדר והסיבה לכך הזויה במיוחד.
לפי מאקו: "בשעות האחרונות מתקבלים יותר ויותר דיווחים בקבוצת Alibuy על אתרי מסחר סיניים כמו עלי אקספרס ו-shein, לפיהם הם יפסיקו לשלוח חבילות לשטחי הרשות הפלסטינית החל מינואר 2022. בין הערים שיפסיקו לקבל את המשלוחים נמצאות יריחו, שכם, רמאללה, חברון, וג'נין".
 
"על פי גורמים המעורבים בנושא, הסיבה אינה מסחרית, אלא הדואר הפלסטיני, שדורש ממוכרים באתר עלי אקספרס לרשום "פלסטין" כארץ היעד, ולא ישראל. דווקא ההכרה בפלסטין אינה הבעיה בפני עצמה, אלא הלקוחות, שרובם כלל לא מודעים לבחור בפלסטין כמדינת היעד. התוצאה: כמויות גדולות של חבילות שנשלחו לערים ברשות הפלסטינית אך נושאות את מדינת היעד "ישראל", לא מגיעות ליעדן כהצהרה פוליטית".
הדואר הפלסטיני, כך טוענים הגורמים, הודיע כי הוא מסרב למיין חבילות שלא מיועדות ל"פלסטין", על אף שהיא איננה מדינה אלא לישראל ועל כן הלקוחות לא מקבלים את החבילות. משום שמדובר במספר נמוך של חבילות ממילא, החליטו האתרים הסיניים שלא רק שעצם המשלוח לאותן ערים הפלסטיניות לא משתלם, ולכן הוחלט שלא לספק לשם משלוחים כלל.
משלוח החבילות צפוי להיעצר מעתה, אך כנראה שעדיין לא מדובר בסוף פסוק. מאחורי הקלעים מתקיים מו"מ על פתרון שיאפשר את המשך המשלוחים מסין שוב לרש"פ. מדואר ישראל נמסר: "מדובר בהודעה אשר מיועדת לתושבי הרשות הפלסטינית וקשורה בהסדרי מסירת חבילות בין חברות סחר מקוון בחו"ל לבין הרשות הפלסטינית"
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פשוט עם של מטומטמים
    ארנון 12/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ערבים מפגרים שאוהבים לירות לעצמם ברגל תרתי משמע
    סגור
  • 1.
    מעולה , גם בנרניה לא מקבלים משלוחים (ל"ת)
    נו מה 12/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור