כסף וצרכנות

זו חברת התקשורת שהוגשו נגדה הכי הרבה תלונות ב-2021

על פי נתוני המועצה לצכרנות, הוחזרו לצרכנים 15 מיליון שקל, בשנת 2021  התקבלו במועצה לצרכנות  72,300  פניות. 74 אחוז מתוכן נמצאו מוצדקות. אילו עוד תחומים הובילו בכמות התלונות?
מערכת ice |  2
תלונות אתרי אונליין (צילום Pexels)
במועצה לצרכנות התקבלו בשנת 2021 סך של 72,300 תלונות בכל הערוצים (מערכת תלונות, מענה טלפוני (אזרחים ותיקים, ייעוץ משפטי וקו הפיקדון), צ'ט בוט, ומערכת מבינת דיבור. בקרוב תפתח האפשרות ליצירת קשר גם באמצעות ווטסאפ.
מממצאי דו"ח פניות הציבור 2021 עולה כי ישנה עליה מסיבית בתלונות על מכירה במכר מרחוק (64 אחוז מהתלונות) עליה,  שממשיכה את העלייה בתחום זה בתקופת משבר הקורונה, שנבעה מהעדר אפשרות לבחור בין רכישה פרונטאלית לרכישה מקוונת, ולעובדה שלציבור הצרכנים נוספו צרכנים בלתי מנוסים בתחום הסחר המקוון, תחום שייצר כר פורה לניצול צרכנים בכלל, ואוכלוסיות מוחלשות  בפרט.
 
המועצה הישראלית לצרכנות התמודדה מול  סוגיות משפטיות חדשות בנוגע להשפעת המשבר על קיום חוזים צרכניים, ומציאת פתרונות למתן סיוע אפקטיבי והתנהלות בסביבה של קבלת החלטות מורכבות בשגרת אי ודאות. אחת הדרכים לטפל בריבוי התלונות היה דרך ניסוח כתבי תביעה קטנה להורדה בחינם באתר המועצה  על מנת לסייע לצרכנים לממש את זכויותיהם, ולהשיב להם את כספם. 
תלונות נגד חברות תקשורת ממשיכות להוביל את רשימת התלונות. חברת איס תקשורת שהפרה שיטתית את תנאי ההיתר ופגעה בעיקר בצרכנים מוחלשים נסגרה. עיקר התלונות התקבלו בגין המשך חיובים לאחר בקשת הלקוח להתנתק מהשירות, עיכוב בזיכוי לקוחות, חיובים מופרזים, הטעיית צרכנים, חוסר מענה במוקדי השירות לקוחות והתמיכה הטכנית ועוד. המועצה פנתה למשרד התקשורת בבקשה להפסיק את פעילותה. השר  אסר עליה לגייס מנויים חדשים למשך ארבעה חודשים, ומאוחר יותר החליט גם בית המשפט על סגירתה. 
תחומים נוספים עליהם התקבלו תלונות רבות הם בתחום מכשירי חשמל,  תיירות, ריהוט  ומטבחים, ותלונות בנושא ההלבשה. עליה ניכרת בתלונות בתחום המזון בעיקר כנגד רשתות השיווק.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שהבדקו גם את רמי לוי קניות באינטרנט
    מור 01/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחייבים בחשבון על מוצרים שלא קבלנו וזה פעם ראשונה כניראה אצל רמי לוי זה שיטה מצליח כי בדרך כלל אנשים לא בודקים את החשבון
    סגור
  • 1.
    גם גולן ירדו לזנות בהשראת סלקום. חזרו המונופולים
    חובה לפרק מונופולים 01/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חזרו המונופולים בדלת האחורית ושוב האוכלוסיה מרכינת ראש. כל התנאים שהיו לגולן לפני צרופה לסלקום התממסו והתאיידו גם בשקר. החוזה שלי עם גולן מלפני האיחוד עם סלקום שאמור היה להישאר עד לשנה הבאה ובאופן חוקי- הופרו בשקר,תחבולה וגסות עי סלקום. בושה וחרפה. ליועז הנדל מחכה הרבה הרבה עבודה עיקשת,אסרטיבית ובלתי מתפשרת.
    סגור