כסף וצרכנות

טירוף בדיקות הקורונה: כמה משלמים בישראל מול העולם?

ההנחיות החדשות גרמו לנוחות רבה למי שהתחסן או החלים. אך בשביל בדיקת אנטיגן חד פעמית נצטרך לשלם כ-30 שקל בעוד בעולם משלמים בין 15 ל-20. במשרד האוצר מעריכים שבעוד כשבועיים המחירים ירדו, ובמשרד הבריאות מדגישים שהמתחמים החינמיים עדיין פתוחים לבדיקות אנטיגן
מערכת ice | 
בדיקת קורונה (צילום freepik)
המתווה החדש בנוגע לבדיקות קובע כי מחוסן או מחלים שנחשף לחולה מאומת יכול לבדוק את עצמו בבדיקה ביתית ולהיפטר מבידוד במקרה של תוצאה שלילית. קביעה זו גרמה להמוני אזרחים לרוץ לבתי המרקחת ולקנות את הבדיקה הביתית. משרד הבריאות התריע בפני משרד האוצר מפני ניצול של רשתות הפארם את ההנחיות החדשות, וביקש להטיל פיקוח על המחירים באוצר טענו שמחירי הבדיקות ירדו בתוך שבוע-שבועיים, אך כבר עכשיו הישראלים משלמים פי 2 ו-3 על הבדיקה הביתית לעומת שאר העולם.
כמו הרבה השוואות שעשינו אודות מחירי הארץ מול מחירי העולם, גם כאן יוצא שהישראלים משלמים יותר. על פי בדיקת "תכנית חיסכון" בערוץ 12, בדיקות האנטיגן הביתיות בארץ נמכרות בכ-30 שקלים לבדיקה. בעוד שהיצרנים קונים אותם בכ-7 שקלים (!) לבדיקה, מחיר שככל הנראה משאיר להם רווח נאה.

על פי בדיקת "תכנית חיסכון"
מה מחיר הבדיקות ביחס לשאר העולם? בספרד משלמים בממוצע 21 שקלים על כל בדיקה, כ-9 שקלים בממוצע פחות מישראל. בצרפת המחיר כבר כ-17.5 שקלים, באיטליה גם 17.5, בדנמרק 16.5 שקלים ובהולנד משלמים כשליש מהמחיר הישראלי - כ-10.5 שקלים. כשבדקו בתכנית חיסכון מחיר של ערכות עם 5 בדיקות קורונה, הפערים שלנו מול חו"ל כבר הצטמצמו.
למרות שכרגע אין מחסור בערכות בדיקה וגם לא צפוי מחסור של ממש, לא בטוח שמה שקרה עם המסכות יקרה עם הבדיקות ומחירם ירד, ועם הנוחות שהגיעה לאזרחים להיבדק בבית במקום במתחמי בדיקה, מגיע להם גם הנטל הכלכלי של עלות הבדיקות, שהשילו מעצמם משרדי הממשלה.
 
במשרד הבריאות הבינו את הבעיה הזו בהנחיות, והכריזו מראש שמי שלא מעוניין לבדוק את עצמו בבית מסיבה כלכלית או מכל סיבה אחרת, יוכל לגשת לאחד מהמתחמים הממוסדים של מד"א ושל חברות פרטיות אחרות שמבצעות את בדיקות האנטיגן בחינם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה