כסף וצרכנות

רשות המיסים ניצחה מעלים דוחות מס וזה העונש שקיבל

רשות ערעור של בעל חברות להובלה שהורשע באי הגשת דוחות למס הכנסה נדחתה: ירצה 8 חודשי מאסר בפועל וזו ההצדקה של השופט להחלטה
מערכת ice | 
מיסים (צילום freepik)
בית המשפט העליון דחה את בקשת רשות הערעור של אחמד אלטורי, בעל חברות-הובלה מהדרום שהורשע באי הגשת דו"חות מס הכנסה לשנים 2016-2014, על עונש של 8 חודשי מאסר בפועל שגזר עליו בית משפט השלום בבאר שבע.
אלטורי ערער על גזר הדין לבית המשפט המחוזי בבאר שבע אך ערעורו נדחה. כעת נדחתה גם בקשתו לרשות ערעור לעליון והוא יחל בקרוב לרצות את עונשו. התיק נוהל על ידי עו"ד ציון קינן מפרקליטות מחוז דרום.
 
ביוני 2021 גזר בית משפט השלום בבאר שבע את דינו של הנאשם, לאחר שהודה בכתב אישום מתוקן שכלל שלושה סעיפים של אי הגשת דו"חות מס הכנסה במועד. בית המשפט מצא לנכון לגזור על הנאשם 8 חודשי מאסר בפועל, לצד קנסות ועונשים נלווים, לאור העובדה שהורשע בעבר באי דיווח תקופתי למע"מ והעובדה שעד למתן גזר הדין לא הגיש הנאשם את הדו"חות החסרים.
הנאשם ערער לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, אולם ערעורו נדחה. שופט בית המשפט המחוזי ציין כי העובדה שהנאשם הגיש את הדו"חות החסרים לאחר מתן גזר הדין, אין בה כדי להצדיק הקלה בעונש וכי העונש שנקבע היה סביר, בהתחשב בכך שלחברות בבעלותו של הנאשם היה מחזור של כ-12 מיליון שקל באותן שנים.
הנאשם ביקש רשות לערער לבית המשפט העליון, אך בקשתו נדחתה משני נימוקים. ראשית ציין שופט בית המשפט העליון שדן בבקשה כי רשות הערעור ב"גלגול שלישי", כלומר ערעור על תוצאות ערעור, ניתנת אך ורק במקרים שבהם ישנו חשש לעיוות דין, אי צדק מהותי או במקרים שבהם הערעור עוסק בשאלות עקרוניות שחורגות מעניינם הפרטי של הצדדים. השופט לא מצא כי מקרה זה עונה על אותם קריטריונים.
שנית, סבר השופט כי העונש אינו חריג ביחס לעונשים שהוטלו במקרים דומים וכי מכלול השיקולים, לרבות נסיבותיו האישיות והמשפחתיות של הנאשם, נלקחו בחשבון בקביעת העונש. על כן הורה שופט בית המשפט העליון לנאשם להתייצב לריצוי עונשו ב-9 בינואר 2022.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה