כסף וצרכנות

זו החברה שזכתה השבוע בשני אישורים לאספקת חשמל "ירוק"

דוראל אנרגיה קיבלה השבוע אישורים גם לאספקה ישירה של חשמל לצרכנים וגם להקמת חוות סולאריות בשיטת "דו-שימוש", המאפשרת ניצול קרקע חקלאית גם לייצור חשמל

מערכת ice | 
חשמל (צילום pexels)
דוראל אנרגיה בדרך להפוך לספקית של חשמל "ירוק" בישראל: החברה הודיעה אתמול (שלישי) כי קיבלה מרשות החשמל רישיון להספקת חשמל, שיאפשר לה לחתום על חוזי אספקת חשמל לצרכנים עסקיים, כגון קיבוצים, תעשייה ומסחר וגם עם צרכנים פרטיים.
הרישיון שקיבלה דוראל הוא חלק מתהליך המעבר לשוק חשמל תחרותי בישראל, שמקודם בשנים האחרונות על ידי משרד האנרגיה ורשות החשמל, ואמור להוזיל את החשמל עבור הצרכנים במדינה ובמקביל לעודד חברות המספקות חשמל המיוצר מאנרגיות מתחדשות – התחום שבו פעילה דוראל, שקיימת כבר כ-15 שנה ומסתמכת על אנרגיה סולארית. כבר היום היא חתומה על הסכמים עם ב-230 קיבוצים, וכעת תוכל להציע חשמל לצרכנים נוספים.
 
הרישיון ניתן לחברה יום לאחר שהודיעה על זכייתה במכרז של משרד האנרגיה והחקלאות להקמת מתקני אנרגיה מתחדשת בהספק של 100 מגה-ואט בדו-שימוש – כלומר בתוך שדות חקלאיים, לצד הגידולים הרגילים הגדלים בהם. במכרז השתתפו 26 חברות נוספות, שיפעילו גם הן פיילוטים במסגרת זו, ביניהן אנלייט, סולגרין, ביג, טראלייט, פריים אנרג'י, אפקון ועוד.
יקי נוימן, מנכ''ל דוראל, אמר כי "ההתפתחות של דוראל מייצור להספקה הוא טבעי, ויהווה מנוע צמיחה משמעותי עבור החברה. לא רחוק היום בו צרכני החשמל יוכלו להחליט ממי הם מעוניינים לרכוש את החשמל אותו הם צורכים – וחשוב מכך, מאילו מקורות הם צורכים אותו. כך יוכלו הצרכנים לקחת חלק פעיל במעבר מדלקים מזהמים לאנרגיות מתחדשות". לגבי הזכייה בפיילוט הקמת הפאנלים הסולאריים בדו-שימוש הוא הוסיף כי "זכייה זו, המתווספת לפרויקטים הרבים של חקלאות סולארית שהקימה ומקדמת דוראל ברחבי הארץ, מבססת את מעמדה של דוראל כחלוצת ומובילת התחום בישראל. בשימוש דואלי נכון בקרקע, לצרכי חקלאות מתקדמת והפקת חשמל ירוק, כל הצדדים יוצאים מורווחים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה