כסף וצרכנות

התשובה המרגיזה של סוני למחסור בקונסולות פלייסטיישן 5

החברה מתכוונת לכאורה להציע פתרון מאוד לא מקובל למי שמנסה להשיג את קונסולת המשחקים הפופולארית ומתקשה בשל המחסור במכשירים
יאיר מור |  2
משחקי וידאו (צילום פלאש 90)
סוני, יצרנית סדרת קונסולות המשחקים הפופולאריות פלייסטיישן, מוותרת לחלוטין על הניסיון לספק את הביקוש לקונסולה החדשה שלה, פלייסטיישן 5, שהושקה לפני כשנה, לטובת ניסיון לגרום לאנשים להמשיך לקנות את הקונסולה הישנה, פלייסטיישן 4, כך חושף השבוע אתר בלומברג.
לפי הדיווח, במקור תכננה סוני להפסיק את ייצור הדור הקודם של הקונסולה שלה עד סוף 2021 – אך כעת, היא מתכוונת לייצר עוד לפחות מיליון יחידות שלה במהלך 2022. זאת משום שהקונסולה הישנה פשוטה וזולה יותר לייצור.
 
מדובר בהחלטה מוזרה, ואף שנויה במחלוקת: החברה טוענת שהסיבה למחסור בקונסולות החדשות היא המשבר בשוק השבבים – אך אם זו היתה הסיבה, גם המשך ייצור הדור הקודם לא היה אמור להיות אפשרי. בנוסף, עידוד צרכנים לרכוש את הדור הישן עלול לגרום לחברות משחקים, שרוצות להגיע לקהל האפשרי הגדול ביותר, להשקיע את רוב מאמציהן במכשירים הישנים, ולא במכשירים המתקדמים ביותר – מה שעלול להביא לכך שגם משחקים שייצאו לקונסולה החדשה כלל לא ינצלו את היכולות הייחודיות שלה, ויגרמו תסכול רב למי שרכש אותה כדי ליהנות מהן.
סוני הכחישה בתגובה כי התכוונה בכלל להפסיק לייצר את פלייסטיישן 4 בסוף 2021, והוסיפה כי "זו אחת הקונסולות הנמכרות ביותר בהיסטוריה, ותמיד יש תקופת מעבר בין דורות". לא ברור אילו מדגמי הקונסולה ימשיכו לצאת מפס הייצור. פלייסטיישן 4 הושקה ב-2013, ומכרה מאז כ-116 מיליון יחידות. בנובמבר 2021, שנה לאחר השקת פלייסטיישן 5, הורידה סוני את צפי המכירות שלה מ-16 מיליון לפחות מ-15 מיליון עד סוף אותה שנה, בשל המחסור. עם זאת, היא עדיין נמכרת בקצב מהיר יותר מפלייסטיישן 4 בזמנו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כתב מפגר
    מישהו 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתב, אם אתה קורא את זה, תדע שאתה מפגר.
    סגור
  • 1.
    כתב בור
    משה 01/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פסי הייצור של שבבי פליישטשיין 4 הם לא אותם פסי הייצור של הרכיבים החדשים. לכן, הסיבה כן יכולה להיות מחסור בשוק השבבים.
    סגור