כסף וצרכנות

משרד הרווחה בצעד מפתיע: יממן לאלפי הומלסים שהות במלון

השלג בירושלים ומזג האוויר הקיצוני בכל הארץ הוביל להחלטה מפתיעה של משרד הרווחה. במשרד החליטו לממן במיליוני שקלים מקופת המשרד, שהייה במלון עבור דרי רחוב ומחוסרי דיור
מערכת ice | 
ישרוטל (צילום הדס פארוש פלאש 90)
בעקבות סופת אלפיס, משרד הרווחה יוצא בצעד מפתיע וממן לינה במלון עבור דרי רחוב ומחוסרי דיור. על פי החוזר שנשלח לרשויות על ידי מ"מ סמנכ"לית המשרד, ד"ר רותם אפודי, המשרד יישא בעלות לינה במלוניות ובבתי מלון בסכום של עד 468 שקלים לאדם ועד לשלושה לילות באופן מיידי ומעבר לכך באישור הפיקוח של המשרד.
בחוזר מיוחד שיצא ל-256 הרשויות המקומיות בישראל נאמר כי הרשויות רשאיות לתת מענה גם למחוסרי דיור ולא רק לדרי רחוב אשר מוכרים למחלקות לשירותים חברתיים אם אין מקומות פנויים במסגרות הרווחה במחוז כגון שלטרים ומסגרות רווחה חוץ ביתיות.
על פי החוזר, הלינה במלונות תמומן במלואה על ידי משרד הרווחה והביטחון החברתי ללא השתתפות הרשויות כלל וכמובן, ללא השתתפות של מקבל השירות. בישראל קיימים דרי רחוב בהיקף מוערך של כשלושת אלפים איש, אך ההחלטה חלה גם על מחוסרי דיור כאמור. מדובר בהוצאה של מיליונית מקופת המשרד, לאור מזג האוויר הקיצוני בארץ.
 
שר הרווחה והביטחון החברתי, מאיר כהן מסר על ההחלטה, "באמצעות המהלך הזה וידאנו כי לא יהיה אדם אחד בישראל ללא קורת גג בימי הסופה. הרשויות המקומיות לא צריכות לשאת בשום עלות, הכל יהיה במימון של המשרד ובלבד שימצאו פתרון לכל אדם שנמצא בשטחן. מדובר בדיני נפשות"
מנכ"לית משרד הרווחה והביטחון החברתי, סיגל מורן: "שהיה ברחוב בזמן סופה כגון אלפיס היא סכנת נפשות ובאמצעות המהלך הזה אנחנו מבקשים למנוע פגיעה בנפש. לא נחסוך במאמצים ובמשאבים כדי לאפשר מוגנות לכל אדם שזקוק לכך. הנוהל הזה הוא נוהל קבוע מעתה ואילך ונכון גם למצבי חירום אחרים. הרשויות המקומיות יכולות מעתה לשלוח את כל מי שזקוק לקורת גג לבית מלון בידיעה שהמשרד עומד מאחוריהן ויישא במלוא העלות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה