כסף וצרכנות

פורד יוצאת למלחמה מול טסלה: האם תשאיר אבק למאסק?

בזמן שטסלה כובשת את השוק, יצרנית הרכב פורד מחליטה להעלות הילוך בקצב פיתוח הרכבים החשמליים של החברה. במסגרת כך הודיעו בחברה על השקעה כספית של מיליארדים
מערכת ice |  4
פורד (צילום unsplash)
פורד עומדת להשקיע סכומים גדולים במיוחד כדי לארגן מחדש את עסקי ייצור הרכבים החשמליים, כך לפי בלומברג. יצרנית הרכב גם בוחנת אם להסב חלק מהרכבים החשמליים שלה כחברת רכישה מיוחדת כדי למשוך השקעות נוספות.
לפי הדיווחים, פורד מעמידה את מנהל אפל וטסלה לשעבר, דאג פילד, כאחראי על הארגון מחדש, שיכלול הסבת המפעלים שלה מייצור רכבים מונעי גז לייצור רכב חשמלי והעסקת מהנדסים נוספים.
פורד יחד עם חברותיה לשוק הרכב נמצאת בתחרות קשה מול תחום החשמליות בתעשיית הרכב במאמץ נאבקת להדביק את הקצב של טסלה, יצרנית הרכב המובילה של רכבי EV. בעוד שפורד מוכרת יותר משאיות מסדרת F מדי שנה מאשר כל התפוקה של טסלה, המשקיעים תגמלו את החזון של אילון מאסק של עתיד כל-חשמלי עם מחיר מניה גבוה משמעותית וביטחון רב יותר לגבי סיכויי החברה שלו.
במסגרת המירוץ לחישמול, פורד עתידה להוציא עד 20 מיליארד דולר. זאת, בזמן שהחברה הצהירה בעבר כי תוציא 30 מיליארד דולר על פיתוח רכב חשמלי ואוטונומי עד 2025.
 
לאחרונה הודיעה פורד כי היא מכפילה את הייצור של הטנדר החשמלי הקרוב שלה, ה-F-150 Lightning, ומשלשת את הייצור עבור ה-Mustang Mach-E, מתוך ציפייה שהוא יגיע ליותר מ-200,000 יחידות בשנה עד 2023. טנדר המשלוח החשמלי של פורד , ה-E-Transit, גם אמור לצאת למכירה בתחילת השנה.
אם פורד תעבוד מהר, היא תוכל להצטרף ל- Rivian ו-GMC כיצרניות הרכב היחידות עם טנדר חשמלי בשוק בזמן  שהשיחרור של Cybertruck שהובטח זה מכבר בטסלה נדחה לשנה הבאה, והמנכ"ל אילון מאסק אמר שהחברה שלו לא תתחיל לייצר אותם בהיקפים גדולים עד 2023.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    פורד זײל גם GM RIP
    פרדי 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בוקר טוב, התעוררתם? פורד ג'מ? טסלה, סינים וקוראיינים כבר עשור קדימה עם תזרים מזומנים מפעלים וסוללות מוכנות, גם מערכת נהיגה אוטונומית. מי שכתב את כתבה לא מבין כלום בתעשייה והתחדשות.
    סגור
  • 3.
    המתחרה של טסלה זאת רק GM . (ל"ת)
    כל היתר בדיחה 02/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    מעט מידי מאוחר מידי
    רונן 02/2022/03
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לפורד חוב חיצוני של 145 מיליארד דולר (לטסלה 5.5 מיליארד), וכסף בבנק רק 31 מיליארד (לטסלה 17 ועוד 1.5 מיליארד בביטקויןן). היא מייצרת תזרים שנתי של רק 3 מיליאד דולר (לטסלה 2.5 מיליארד דולר רק ברבעון האחרון). מ 2016 המכירות והמחזור של פורד בירידה משמעותית והעובדים שלה מאוגדים. מה שיקשה להסב עובדים למקצועות חדשים הנדרשים לייצור רכב חשמלי, חלק מהמפעלים שלה מיושנים ואינם מתאימים להפיכתם ליצור מודרני. הרווח התפעולי של פורד הוא רק 2.19% (של טסלה 14.7כולל הוצאות חד פעמיות משמעותיות ברבעון האחרון). טסלה כבר מוציאה כ 6.5 מיליארד לפיתוח כלומר עד 2025 בקצב הנוכחי טסלה תשקיע 26 מיליארד לעומת רק 20 של פורד. כבר היום טסלה מייצרת ביעילות יוצאת דופן ואפילו המפעל המיושן והלא יעיל שיש לטסלה בפרמונט מוציא יותר מכוניות גם לפי מספר העובדים וגם לפי שטח היצור (הראשונה בארה"ב) והיא צפוייה לשיפור משמעותי ביעילות במפעל החדש בטקסס. טסלה בונה מפעלים בחצי הזמן משל המתחרות במערב.... ויש לה הרבה יותר ביקוש. לסיכום פורד בצרות וטסלה בפריחה.
    סגור
  • 1.
    פורד
    רובי 02/2022/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    200000 יחידות בשנה הצחקתם אותי יקח להם המון המון זמן מפגרת ב 5 שנים מטסלה
    סגור