כסף וצרכנות

חברת האחזקה הגדולה במגזר נכנסת לסטארטאפ מטורף

קבוצת עפיפי מנצרת חוברת לקרן מוביליון למיזמי תחבורה חכמה במטרה להוכיח התכנות טכנולוגית בשטח. עפיפי היא מחברות האחזקה הגדולות במגזר הערבי בישראל עם 2,500 עובדים וצי של 1,250 אוטובוסים וכלי רכב. וכיצד הפכה לתאגיד ענק?
מערכת ice | 
אבי פלדמן ועלא עפיפי (צילום שרון גבאי, קבוצת עפיפי)
קרן מוביליון וקבוצת עפיפי מנצרת סיכמו על שיתוף פעולה אשר במסגרתו תטמיע הקבוצה פתרונות חכמים בצי כלי הרכב ובכך תסייע להאצת ההגעה של סטרטאפים ישראליים בתחילת דרכם לשוק המקומי והגלובלי, לאחר שיעבדו יחד בשיתוף פעולה עם חטיבת הרכב של קבוצת עפיפי ויוכיחו את היתכנות הטכנולוגיה שלהם בתנאי אמת בשטח.
קבוצת עפיפי החלה כעסק משפחתי בשנת 1927, והפכה לתאגיד עם למעלה מ-20 חברות וכ-2,500 עובדים. הפעילות הענפה של הקבוצה מתקיימת הן בישראל והן בעולם, ומחולקת לארבע חטיבות: חטיבת התחבורה והלוגיסטיקה שכוללת חמש חברות תחבורה ציבורית ומעל ל- 1,250 אוטובוסים, חטיבת התיירות והאירוח שכוללת שלוש חברות תיירות בארץ ובעולם ושני בתי מלון בנצרת ובירושלים וכן חטיבת מסחר ושירותים וחטיבת נדל"ן והשקעות.
מוביליון ונצ'רס הוקמה על ידי אבי פלדמן, אייל זבידה, עידן כץ וגייל אסקרייב. בין המשקיעים בקרן יצרנית הרכב מיצובישי, חברת נקסוס וענקית חלקי החילוף דלפי. הקרן השקיעה ומקדמת סטארטאפים ישראלים ובהם אלגוליון, שמתמודד עם סכנת ההתלקחות של סוללות ליתיום ברכבים חשמליים באמצעות זיהוי מראש והתראה על הסכנה הצפויה מספר ימים מראש, פרק זמן שמאפשר לטפל בבעיה באופן מקצועי.
הסטארטאפ רייד ויז'ן מתמודד עם תאונות האופנוע באמצעות מערכת מצלמות היקפית 360 מעלות שנותנת התראה לרוכב אופנוע מפני סכנות ומאפשרת לו להגיב בזמן אמת. סיליב שמפתחת טכנולוגיה לשימוש בסיליקון נקי לסוללות ליתיום ומאפשרת להגדיל את טווח הנסיעה ב-40% תוך שמירה על גודל הסוללה. והסטארטאפ "קליק אינס" שמפתח מערכת מבוססת בינה מלאכותית שמאפשרת בין השאר תיעוד נזקים לרכב וזיהוי ניסיונות להונאות חברות ביטוח. 
 
אבי פלדמן, שותף מנהל בקרן מוביליון: "אנחנו רואים את חברות התחבורה הציבורית כחברות המאפשרות גמישות בבחירת והטמעת פתרונות טכנולוגיים חדשניים וכחברות בעלות כוח השפעה משמעותי בעולם ציי הרכב ושביכולתן לבחון את הטכנולוגיות בשטח טוב יותר מכל משתמש אחר. מצאנו בקבוצת עפיפי שותף בעל חזון דומה ורצון לאמץ כמה שיותר מהר פתרונות שמייצרים ערך אמיתי לתחום התחבורה, כשירות מוביל וחדשני".
עלא עפיפי, מנהל הפיתוח העסקי של הקבוצה: "אנחנו מאמינים כי החיבור עם מוביליון ישרת את הקבוצה במגוון מישורים אסטרטגיים ויאפשר לה להיחשף לפיתוחים ולטכנולוגיות מהמובילות בעולם, דבר שיאפשר הטמעת טכנולוגיות וחדשנות מעולם המוביליטי ויוביל את הקבוצה לקדמת הבמה הטכנולוגית בענף התחבורה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה