כסף וצרכנות

גביית העמלות הכפולות בבנקים תפסק? זו הדרישה החדשה

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר קיים דיון בנושא גביית עמלות של הבנקים וביקש מהם  לבחון  את המעבר לשירות "חיוג כוכבית" לקבל  מהפיקוח על הבנקים את המקרים הספציפיים בהם נגבו עמלות שלא כדין, ולהגיש את מסקנותיו לוועדה.  וגם: לבדוק חוקיות בהתניית הנפקת כרטיס בנקאי לצורך פתיחת חשבון בנק
מערכת ice |  2
בנק פועלים, דיסקונט, לאומי (צילום Magma Images)
לאחר תביעת הענק שהוגשה נגד הבנקים ונגד מפעילות הכספומטים החוץ בנקאיים בטענה לגביות עודפות ועמלות מיותרות, כפולות וצולבות, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) קיים דיון מהיר בנושא גביית עמלות של הבנקים, לבקשת ח"כ ינון אזולאי.
במהלך הדיון אמר ח"כ קושניר: "אני פונה אל הבנקים, אתם אלה שאמורים לשרת את הלקוחות שלכם, אבל לצערי אנחנו מזהים פה מגמות לא בריאות. שורש האתגר נמצא באזור שנקרא "היעדר תחרות". כל עוד זה ימשיך, כל גוף, לא משנה אם בנקאי או מסחרי, ירשה לעצמו לעשות טעויות, כי הוא יודע שיש לו לקוחות שבויים".
 
עוד הוסיף: "לכן אני שמח שבחודשיים האחרונים כבר הספקנו לקדם הרבה מאוד פעולות לפתיחת השוק בתחרות. אם זה במעבר בין בנקים בלחיצה וגם חוק נאוי, שפותח את שוק האשראי לתחרות." 
בסוף הדיון דרש יו"ר הוועדה ח"כ קושניר מהבנקים: לבחון  את המעבר לשירות "חיוג כוכבית", כצעד שיגדיל את הנגישות של האזרחים לבנקים, בכל בעיה. לקבל  מהפיקוח על הבנקים את המקרים הספציפיים בהם נגבו עמלות שלא כדין, ולהגיש את מסקנותיו לוועדה. 
כמו כן, ביקש לבדוק האם זה חוקי להתנות הנפקת כרטיס בנקאי לצורך פתיחת חשבון בנק, או הגבלה בהטבות מסוימות.  ח"כ קושניר הוסיף: "אני כמובן פונה לאזרחים, יש לכם בעיה מול הבנקים? אל תהססו לפנות אלינו, חברי הכנסת, וגם לפיקוח על הבנקים."
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עכשיו מתברר
    צורי 02/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך מנכל"י הבנקים חילקו דיוודנדים בשיעור 21 מיליארדי ש"ח. היש סיכוי שמישהו יחקור את הפושעים וישיב לציבור את השוד שבצעו בהם?
    סגור
  • 1.
    זה הזמן לבדוק את עניין התמהיל במשכנתאות
    הולך רגל 02/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לבלבל את הלקוח ולגרור אותו להימורים על גובה האינפלציה ועל גובה הריבית, כשאפילו הבנקים עצמם אינם יודעים מה יהיו בעוד 5 שנים או 10 שנים? צריך לדרוש מהבנקים להציע אופציית ריבית קבועה, כך שהלווה ידע בדיוק כמה יהיה חייב בעוד 10 שנים.
    סגור