כסף וצרכנות

איך לפתוח חשבון בנק בלי לצאת מהבית? מדריך

הרפורמה בחשבונות הבנק גרמה לתחרות בין הבנקים מי מצליח להציע את הפתיחה הכי מהירה דרך האינטרנט. כך תפתחו חשבון בנק אונליין
מערכת ice | 
כרטיס אשראי (צילום pngwin)
מי יכול לפתוח חשבון בנק?
כל אזרח ישראלי מעל גיל 16.
מה צריך כדי לפתוח חשבון דרך האינטרנט?
עליכם להציג לבנק תעודת זהות. הבנק יתחיל בתהליך אימות התעודה דרך טכנולוגיות של זיהוי פנים, שיחת וידאו ועוד, כדי לוודא שמי שפתח את החשבון הוא אכן האדם שרשום בתעודה. בחלק האפליקציות של הבנקים יש אפשרות לפתיחת החשבון עם תהליך האימות, ובחלק נדרשת אפליקציה נפרדת לזיהוי ואימות.
הבנק יוכל לדרוש מכם סריקת מסמכים מסוימים שתעבירו אליו. לאחר מכן תוכלו לבחור לאיזה סניף החשבון שלכם יהיה שייך. כמו בפתיחת חשבון בסניף עצמו, הבנק ישלח לכם הסכם פתיחת חשבון שעליכם לחתום עליו, וייתן לכם גם אפשרות להדפיס אותו.
מה ההבדל בפתיחת חשבון לנער מתחת ל-18?
בפתיחת חשבון בנק דרך האינטרנט לנער מתחת לגיל 18, יוצג לו הסבר על ניהול החשבון, והייחודיות בחשבון קטין. לאחר מכן יוצעו לו דרכי התקשרות במקרה של שאלות נוספות. בכל הקשור לניהול האשראי וחריגות בחשבון, נדרשת מהנער הסכמה בכתב. הבנק יוודא כי יש מבוגר אחראי על הקטין ויאמת את זהותו.
האם אזרח חוץ יכול פתוח חשבון בנק בישראל דרך האינטרנט?
עבור אזרחי ארצות הברית או בעלי אזרחות כפולה נאסרה פתיחת החשבון דרך האינטרנט, וכן על בעלי אישור עבודה. רוב הבנקים יטילו את האיסור גם על אזרחי מדינות אחרות, משלמי מס במדינות אחרות, ובעלי אישור עבודה בארץ זרה.
האם ישנן מגבלות על חשבון שנפתח דרך האינטרנט?
אין הגבלות מיוחדות על חשבון שנפתח אונליין, אולם בנק ישראל קבע כי יש צורך באמצעי אימות שימנעו עבירות על החוק או זיופים בשמו של בעל החשבון. הבנק יסווג את החשבון כחשבון מקוון ובמשך תקופה יעקוב אחריו על מנת לאתר פעילויות חשודות. למעשה, הבנק מחויב לעקוב אחר פעולות חריגות בחשבון ולהודיע על כך ללקוח. במקרה של סיכון גבוה, הבנק יצור קשר עם בעל החשבון.
האם ההגבלות הללו מחייבות לתמיד?
אפשר להסיר את המגבלות הללו על חשבון שנפתח באינטרנט, ע"י הגעה פיזית לסניף של בעל החשבון. בפגישה עם פקיד והשלמה של תהליך זיהוי מלא, יוסרו המגבלות על החשבון שנפתח אונליין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה