כסף וצרכנות

ויזה ומאסטרקארד מצטרפות לסנקציות, מכה קשה לפוטין ורוסיה

חברות האשראי ויזה ומאסטרקארד מצטרפות לסנקציות החריפות על רוסיה, כל אחת מהחברות תתרום 2 מיליון דולר לסיוע הומניטרי. ויזה: "מוכנה לציית לסנקציות נוספות שייושמו"
מערכת ice | 
ויזה ומאסטרקארד נגד פוטין (צילום pixabay)
מאסטרקארד הודיעה אמש (שני) כי חסמה מספר רב של מוסדות פיננסיים רוסיים מרשת התשלומים שלה כחלק מהסנקציות הכלכליות שמוטלות על רוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה.
על פי הדיווח ברויטרס, מאסטרקארד תמשיך לעבוד עם הרגולטורים בימים הקרובים כפי שדיווחה החברה והודיעה בין היתר כי היא תתרום 2 מיליון דולר לסיוע הומניטרי לאוקראינה. 
מאסטרקארד לא היחידה, גם חברת ויזה הודיעה כי היא תפעל בכל האמצעים שברשותה על מנת לעמוד בסנקציות ותציית לכל הסנקציות הנוספות שיוטלו על רוסיה, כלומר תפעל להבטחת יישומן של הסנקציות הכלכליות.
 
"במהלך הימים האחרונים, כולנו בוויזה צפינו בסצינות הטראגיות באוקראינה בעצב עמוק מבלי יכולת להאמין" נכתב בהודעה מטעם החברה "ליבנו עם האנשים והמשפחות הרבות המחפשות ביטחון, מחסה ושלווה בעקבות הפלישה לאוקראינה. העדיפות מספר אחת שלנו היא הבטחת הבטיחות והביטחון של עמיתינו המושפעים ישירות. אנחנו גם רוצים לתמוך, יחד עם העובדים שלנו וקרן ויזה, במאמצים הומניטריים כדי לסייע במתן צרכים בסיסיים".
בחברה הודיעו שקרן ויזה תעניק מענק של 2 מיליון דולר לקרן האמריקנית עבור UNICEF כדי לתמוך בסיוע הומניטרי לתושבי אוקראינה. "אנו גאים לתמוך בעבודתו האמיצה של יוניסף ובמאמצי הסיוע ההומניטריים שלהם. ויזה גם תכפיל את תרומות העובדים (עד מיליון דולר) לקרנות באוקראינה של UNICEF והצלב האדום. מעבר למאמצים אלו, ויזה נוקטת בפעולה מיידית כדי להבטיח עמידה בסנקציות החלות, ומוכנה לציית לסנקציות נוספות שייושמו. המחשבות שלנו הן עם העם האוקראיני וכל אלו שנפגעו. אנו מקווים לפתרון של שלום בקרוב" בכתב בהודעה.
בשבת האחרונה, ארצות הברית ובעלות הברית שלה החלו בסנקציות כלכליות חריפות כלפי רוסיה. ביידן הודיע כי הוא יפתח בצעדים נגד הבנק המרכזי של רוסיה וחלק מהמדינות אישרו את ניתוקה ממערכת התשלומים הבינלאומית SWIFT. 
אזרחי רוסיה מיהרו לכספומטים ברחבי רוסיה וחיכו בתורים ארוכים בבנקים כבר מיום ראשון האחרון על רקע החשש מהסנקציות הכלכליות. האזרחים חששו שכרטיסי התשלום יפסיקו לתפקד או שהבנקים יגבילו את משיכת המזומנים לאחר הסנקציות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה