כסף וצרכנות

הנחה בארנונה למאות אלפי אזרחים: מי הזכאים להטבה?

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של המשרד לשוויון חברתי להנחה בתשלומי ארנונה - מי הזכאים?
מערכת ice |  8
חשבונות (צילום freepik)
מליאת הכנסת אישרה הלילה (בין שני לשלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של המשרד לשוויון חברתי, להנחה בתשלומי ארנונה עבור אזרחים ותיקים. ההנחה בארנונה הניתנת לאזרחים ותיקים הזכאים עקב מצבם הכלכלי - תהפוך לאוטומטית לכל החיים, החל מגיל 70.
כיום, על מנת לקבל את ההנחה, נדרשים האזרחים הוותיקים לעמוד במבחני הכנסות ולהגיש בקשה ודיווח על הכנסותיהם בכל שנה מחדש לרשות המקומית. דרישה זו מובילה לירידה באחוזי מיצוי הזכות להנחה בשל קשיים פיזיים ובירוקרטיים, הגורמים במקרים רבים לאזרח הוותיק לוותר על קבלת ההנחה.
 
על פי חוק האזרחים הוותיקים, זכאי להנחה בארנונה כל אזרח ותיק שסך הכנסותיו לא עולה על השכר הממוצע במשק, שעמד על מעט פחות מ- 12 אלף שקל בשנת 2021. במקרה בו מתגוררים בדירה אחת יותר מאזרח ותיק אחד, תינתן ההנחה רק אם סך כל ההכנסות של המתגוררים באותה דירה, אינו עולה על 150% מהשכר הממוצע. אזרחים ותיקים אשר עונים על הקריטריונים, זכאים להנחה בתשלומי ארנונה בגובה 30%, ואזרחים אשר מקבלים קצבת הבטחת הכנסה זכאים להנחה בשיעור של 100%.
מבדיקה שערכה רשות המיסים לבקשת המשרד לשוויון חברתי, עלה כי רק אצל 4% בלבד מהאזרחים הוותיקים חל שינוי לטובה במצב ההכנסה שלהם משנה אחת לשנה שאחריה, באופן אשר שולל את זכאותם להנחה. כלומר, עד היום, בגלל החשש כי חל שינוי אצל כ- 4% מהאזרחים הוותיקים, רובם המכריע של האזרחים הוותיקים- 96%, נדרש בהגשת בקשות כל שנה מחדש על אף שלא חל שינוי לטובה בהכנסותיהם, באופן שהיה מביא לשלילת ההנחה.
במסגרת תיקון החוק, כך שההנחה תימשך באופן אוטומטי כאמור, מוטלת חובה על האזרח הוותיק לדווח לרשות המקומית, תוך חודשיים, על כל שינוי בהכנסותיו המוביל לשלילת זכאותו להטבה.
השרה לשוויון חברתי, מירב כהן מסרה: "אנו נתקלים באזרחים ותיקים רבים, שפשוט מתוך רתיעה מהתמודדות עם בירוקרטיה מסובכת, מעדיפים לוותר על זכויותיהם להנחה בארנונה למגורים, המגיעה להם על פי חוק. לרוב המוחלט של האזרחים הוותיקים אין גידול של ההכנסות משנה לשנה, באופן ששולל מהם את ההנחה, ועל כן הצורך בהגשת הניירת כל שנה מחדש, הוא מיותר ומסרבל. התיקון שהכנסנו היום לספר החוקים הוא בשורה משמעותית למאות אלפי בתי אב. אנו ממשיכים לפעול כל העת על מנת להקל על חיי האוכלוסייה הוותיקה גם בתחומים נוספים".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    ההנחה צריכה להינתן לאנשי ביטחון מסכני חיים
    חגית 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה יפה לתת הנחה למפקדים בדימוס שעושים מילואים. אבל יש בחורים שהעבודה שלהם ביחידה מובחרת ומסכנת חיים שלא ביום יום היה מן הראוי שקודם כל הם יקבלו את ההנחה. הם בעלי משפחות שהעבודה שלהם מצריכה מהם היעדרות מהבית למספר ימים כשהמצב הביטחוני עולה. למה לא לחשוב קודם כל על האנשים האלה שמסכנים את חייהם ביום יום למען ביטחון ישראל. להם צריך לתת את ההנחה בארנונה!!!
    סגור
  • 7.
    זקנים?אאוט
    מומי 03/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ארנונה שוד לאור יום פטור מגיל 70 זה מה שצריך
    סגור
  • 6.
    0537218267
    מנחם 03/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צור קשר
    סגור
  • 5.
    מסקנה כתמיד: עדיף לא לעבוד
    שלומית 03/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולקבל הבטחת הכנסה וגם לא לשלם ארנונה, מאשר לעבוד ולהידפק כפליים?!?!
    סגור
  • 4.
    ארנונה
    שמש 03/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מאמינה לכם! אנחנו הותיקים צריכים לא הנחה ,אלה לא לשלם ביכלל. מספיק עם הפולישטיקים!
    סגור
  • 3.
    אין כאן כלום
    טומי 03/2022/02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מלבד אחיזת עיניים אין פה שום חידוש, כבר 3 שנים אני מקבל הנחה 30% ומתחדש אוטומטית לפני גיל 70, אז במה אתם מתעסקים, מדוע אתם לא מעבירים חוק להעלאת הקיצבת זיקנה, שאף אחד לא מוכן לעשות כלום בענין, זה הדבר היחידי שיעזור לקשישים להתקיים, ולא למות מרעב.
    סגור
  • 2.
    חחחחחחח ממשלת פלסטין ישראל הידועה כממשלת
    צדק 03/2022/02
    הגב לתגובה זו
    4 0
    המיסים צוחקת על האזרחים!!!!!!!
    סגור
  • 1.
    פנסיה
    סקרן 03/2022/02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הכנסות זה גם מה שנכנס מהפנסייה?
    סגור