כסף וצרכנות

עקץ מהמדינה מיליוני שקלים בהלבנת הון, זה הפרס שיקבל

לאחר שריצה עונש מאסר ונכסיו חולטו, "מלך הימורי המונדיאל" שי סיבוני דרש שישיבו לו את הביטקוין שהחזיק, כמו שנבקע בהסכם. הפרקליטות התנגדה, וביהמ"ש קבע כי הסכמים יש לכבד והשיב לו את המטבע ברווח של יותר משני מיליון שקל
מערכת ice | 
שי סיבוני (צילום מתוך הפייסבוק, pexels)
במונדיאל 2018 הקים תושב חיפה שי סיבוני (38), מערך הימורים לא חוקי ממנו גרף מיליוני שקלים, את ההון על פי החשד הלבין על ידי כך שרכש בו נדל"ן, תכשיטי יוקרה ומכוניות יוקרה. במהלך המערכה שניהלה נגדו משטרת ישראל, קיבל סיבוני את הכינוי "מלך הימורי המונדיאל". לאחר שהואשם בניהול הימורים לא חוקיים והלבנת הון במעל 100 אלף שקל, ריצה סיבוני מספר חודשי מאסר ושילם קנסות במיליוני שקלים.
בנוסף לנכסים והפרארי בשווי 2.5 מיליון שקל שנהג בה, סיבוני החזיק 19 מטבעות ביטקוין שהיו שווים קצת יותר מחצי מיליון שקל. פרקליטות המדינה, חילטה לסיבוני את המטבעות לצד שאר נכסי היוקרה שלו שכללו גם סירת מרוץ. לבסוף הפרקליטות חזרה בה מכתב האישום וחתמה עם סיבוני על עסקת טיעון במסגרתה נגזרו עליו שנתיים מאסר בפועל. בעניין הביטקוין שלו, הוחלט כי יוכל לפדות אותו חזרה בהתאם לשווי בזמן שנעצר (מרץ 2020).
סיבוני עשה את המוטל עליו ושם בקרן החילוט כמיליון שקל, על מנת שיכול לקבל חזרה את המטבעות, ששווים כיום כ-3 מיליון שקל. מנגד, הפרקליטות לא ששה לכבד את ההסכם בטענה שיש לו חוב של 46 מיליון שקל לרשות המסים. לאחר שהכחיש את ההאשמות הוצע לסיבוני לאחת חזרנ את מיליון השקלים.
 
סיבוני פנה באמצעות סנגוריו, עורכי הדין שחר חצרוני, שילה ענבר ותמיר סננס לבית המשפט המחוזי בתל אביב על מנת לדרוש את קיום ההסכם. על פי הפרסום של שמעון איפרגן באתר מאקו, השופט בני שגיא פסק לטובת סיבוני והורה לאפשר לו לפדות חזרה את מטבעות הביטקוין שלו. הפרקליטות בכל זאת לא נכנעה והגישה ערעור לבית המשפט העליון. הערעור שלהם נדחה לאחרונה, והוחלט סופית כי הביטקוין יושב לידיו של סיבוני, ברווח של יותר משני מיליון שקל.
שופטי בית המשפט העליון בראשות השופט ניל הנדל כתבו: "אין זה ראוי שהמדינה תתחייב בהסדר הטיעון כי המשיב (סיבוני) יוכל לקבל מטבעות וירטואליים לאחר פדיונם, ותסכל התחייבות זו באמצעות רשות המיסים ופקיד השומה חיפה. המהווים זרועות שלה. התוצאה אליה שואפת המדינה שאינה מתיישבת עם סעיפי ההסדר, עלול לפגוע קשות במוסד הסדר הטיעון ובזכויות הנאשם בהליך פלילי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה