כסף וצרכנות

מדוע עדיף להעביר לעזה כסף מזומן ולא סחורות?

מדינת ישראל החליטה לסגור את מעבר ארז לפועלים העזתים, והבלוגר אבו-עלי מכניס אותנו לשיקולי המנופים הכלכליים על חמאס. מדוע מזוודות הכסף עדיפות על מעבר סחורות?
מערכת ice | 
חלוקת הכסף בעזה (צילום MSDR NEWS)
מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע אתמול (שבת) כי בעקבות ירי הרקטות בשבוע שעבר מעזה לעבר ישראל, מדינת ישראל תסגור את מעבר ארז למעבר פועלים מעזה לעבודה בישראל. תחת שר הביטחון בני גנץ, אושרו במהלך השנה עבודתם של כ-12 אלף פועלים עזתים בישראל, ומניעת כניסתם הוא למעשה צעד של ענישה כלכלית נגד החמאס.
על רקע המלחמה הכלכלית ומנופי הלחץ שמפעילה ישראל נגד חמאס עזה, הבלוגר אבו-עלי, המסקר את העולם הערבי, מנתח מדוע דווקא מזוודות הכסף המועברות מקטאר לעזה דרך ישראל עדיפות על מעבר של סחורות, הרי לכאורה כסף יכול לשמש לטרור יותר מסחורות המיועדות לשימושים אחרים?
 
"בעבר כשנכנס הכסף הקטרי במזוודות המזומן למשפחות הנזקקות בעזה למשל, ישראל שלטה בכניסתן." כותב אבו-עלי בטלגרם שלו, "היה בידיה צעד ענישה כלכלי שמכוון להנהגת חמאס, באמצעות אזרחים עזתיים שנבחנו בקריטריונים ביטחוניים ונקבע שאינם מהווים סיכון לישראל (אחרת היו נמחקים מרשימות הזכאים). נשמע מוכר?"
"במצב החדש הכסף למשפחות הנזקקות בעזה מגיע מקטר לאו"ם ומהאו"ם באמצעות קודי קופונים ישירות לזכאים. ישראל אינה צד בתהליך. ישראל איבדה מנוף לחץ כלכלי. מנוף חודשי קבוע ומתחדש. מנוף טוב. אם לשיטתה של ישראל שימוש במנוף כלכלי על אזרחים עזתיים שאינם מהווים סיכון בטחוני, ככלי ל"חינוך" חמאס, הוא לגיטימי וטוב, אזי בעצם הפסקת השימוש ב"מזוודות המזומן" ומעבר לתשלום באמצעות האו"ם, איבדה ישראל מנוף כזה בדיוק."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה