כסף וצרכנות

הנדל נלחם ביוקר המחיה: אלה המוצרים שיוזלו

שר התקשורת חתם על תקנה שתאפשר ייבוא אישי או מסחרי של גאדג'טים מעשרות קטגוריות ללא צורך באישורים מיוחדים של המשרד, מה שצפוי להפוך אותם לזמינים וזולים יותר
יאיר מור |  16
יועז הנדל (צילום פלאש 90/ נועם רבקין פנטון)
שר התקשורת, יועז הנדל, חתם היום על תיקון שאמור להוזיל את הייבוא לישראל של עשרות מוצרי טכנולוגיה בייבוא אישי או מסחרי, וכך להקל על יוקר המחיה המאמיר בארץ. התיקון מכניס עשרות קטגוריות של חפיצים (גאדג'טים) לרשימת המוצרים הפטורים מהדרישה ל"אישור סוג" ממשרד התקשורת כתנאי להכנסתם לישראל. כך, מצומצמים תהליכי הבירוקרטיה הניצבים בפני מי שמביא לישראל מוצרים מחו"ל, מה שאמור לעודד את הייבוא ולאפשר לתושבי המדינה לרכוש מכשירים מכל העולם בקלות ובזול. כמו כן, מתכנן הנדל הקלות בייבוא המסחרי על ידי קביעה שכל מוצר שקיבל תו תקן אירופי לא דרוש בתו תקן ישראלי נפרד כדי להימכר כאן.
לדברי המשרד, התיקון נחתם לאחר שוועדה מטעם המשרד בדקה המוני מוצרים ו"הוכח שאינם גורמים להפרעות משמעותיות, והיקף הנזק שיכול להיגרם מאי-בדיקתם קטן". הציבור יכול להגיש הערות על התיקון עד יום שלישי הבא, ואז הוא ייכנס לתוקף.
 
רשימת המוצרים שנכנסו לפטור מ"אישור סוג" בייבוא אישי וניתן להכניס אותם לישראל ללא בירוקרטיה מול משרד התקשורת כוללת טלפונים ושעונים סלולאריים ולווייניים, מטענים אלחוטיים ודיבוריות לטלפונים כאלה, נתבים סלולריים, נתבים ביתיים ומגדילי טווח בעלי סימון CE, מחשבים שולחניים וניידים, ציוד היקפי למחשבים (מקלדות, עכברים, רמקולים), מסכי מחשב, מחשבי לוח (טאבלטים), קוראי ספרים אלקטרוניים, טלוויזיות ושלטים לטלוויזיות, מזרימי וידאו (סטרימרים) בעלי סימון CE, ממירי עידן+ בעלי סימון CE, קונסולות משחק, מקרנים, מקלטי רדיו מסוגי FM, AM ו-DAB, שעונים חכמים, מצלמות (מלבד מצלמות אבטחה ומוניטור לתינוק), שואבי אבק, משקלים דיגיטליים, מפסקים חכמים לבית, גלאי מתכות, רכבי צעצוע המופעלים על ידי שלט, ציוד מיקום מבוסס GPS, GLONASS, גליליאו או BEIDOU, אנטנות לקליטת שידורי לוויין וכל ציוד בעל קישוריות בלוטות' אינפרא-אדום או ANT+.
רשימת המוצרים שעד כה לא ניתן היה לייבא באופן מסחרי וכעת ניתן יהיה להביא בצורה זו בכפוף לאישור כוללים נתבים, נקודות גישה וכרטיסי רשת בטכנולוגיית WiFi 6E, מטענים אלחוטיים, גלאים תעשייתיים, שערים מגנטיים לבדיקות בטחוניות ומוצרי ערים חכמים הפועלים בטכנולוגיית LORA.
"אנחנו ממשיכים להיאבק ביוקר המחייה ויוצאים היום במספר צעדים שמרחיבים את התחרות בשוק הגאדג'טים והמוצרים הטכנולוגיים", הכריז הנדל. "עם כניסתי לתפקיד החלטתי על הפחתת רגולציה כמדיניות קבועה. התקנות עליהן חתמתי היום הן צעד נוסף כדי לייצר תחרות וצמיחה במשק, והן יקלו משמעותית על תהליך הייבוא האישי והמסחרי של מוצרים אלחוטיים. הישראלים יוכלו מהיום להזמין עוד מאות מוצרים מבוקשים מחו"ל, שנכנסים היום לפטור מאישור, וללא צורך במילוי טפסים ובקשת אישורים".
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, הוסיפה כי "משרד התקשורת ממשיך במדיניות הדה-רגולציה, ומפחית בירוקרטיה שאינה נחוצה עוד במטרה לעודד תחרות ולהקל על הצרכנים. התקנות החדשות הן בשורה צרכנית אדירה. הן פותחות לציבור הישראלי אפשרות לייבא מחו"ל מאות מוצרים פופולאריים במחירים תחרותיים, ובהמשך אנו מתכוונים להקל משמעותית על הייבוא המסחרי, כדי להגדיל את ההיצע ולגרום להוזלה במחירים. מה שאפשר לייבא לאירופה – אפשר יהיה לייבא לישראל".
כאמור, כעת עובד המשרד על מהלך נוסף, שיתיר ייבוא של כל מוצר בעל תו תקן אירופי ללא צורך בהצגת האישור האירופי למשרד התקשורת וקבלת אישור נוסף שלו. בנוסף, המשרד ישחרר לשימוש אזרחי טווחי תדרים נוספים, בהמשך למגמה שהחלו הממשלות האחרונות לצמצם את ה"וטו" הצה"לי על כל מוצר הכולל יכולות תקשורת בטווחי תדרים שלא אושרו במפורש ככאלה שלא נזקקים לשימושים בטחוניים.
תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    הוזחות
    יפה 04/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחח כמה יחסכו ב10 שנים 10000 שח במקרה הטוב מהוזלו. ה1 שלכם על מוצרים בלי טובות. כמ המלימה על הפסטה או הקוטג חחח. אם תוריד את המיסים שעמיתך העלה ארנונה חשמל, מים, דלק, מכוניות, דירוץ שהגיעו לשיא כל הזמנים אז באמת תחסוך לכל זוג צעיר ב10 שנים 1.000.000 שח ואלי הוא לא יקנה דירה אבל יוכל לחסוך משהו לילדיו. מספיק לעשות צחוק.
    סגור
  • 13.
    מיגון לרוכבים
    איזה אחד 04/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קסדות וציוד רכיבה בטיחותי זה תחום שכדאי להיכנס בו !
    סגור
  • 12.
    יועז הנדל
    יונית 04/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאפו רוצה לראות זאת על המדפים לאחר שבעלי החנויות יעבירו זאת לצרכן
    סגור
  • 11.
    כל הכבוד ליןעז הנדל
    יוסף א 04/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    במקום לשאול מה לעשות ולשלוח ניירות לבעלי עניין, כפי שפעלו שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ושר האוצר ליברמן, פשוט חדל פטפטת וללמוד דוגמה מהשר יועז הנדל. קיימת חזירות קפיטליסטית לצד תיאבון גדול ועושק הציבור כשהיבואנים, היצרנים, הספקים והמשווקים בארץ עובדים על הציבור. רק אל תעזו לפמפם לנו אותם שקרים ממוחזרים של תוצרת הארץ, וניאלץ לפטר פועלים, מצגי שווא. עכשיו התחרות תדבר ולא קבוצת מעטים הפועלת כקרטל להשתלטות על השוק ותיאום מחירים
    סגור
  • 10.
    יוקר מחייה
    אברום 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יועז יקר,אני כ''כ מחבב אותך כאדם חכם ונבון, איזו בשורה יש כאן ?!!,כאשר אנשים רבים בקושי מתקיימים, הפעל את כוחך לעזור לנדכאים לקשיי היום והטה שכם לעזור בהורדת מחירים של מוצרי מזון, הידוע לך שבקבוק שמן קנולה עולה כ11₪, הידוע לך שקילו בשר עולה בין 50-90₪,קרטון ביצים מדיום,כ30₪, ועוד....מה מעניין אותם ההוזלות על גדגטים וכו', סדר עדיפויות הוא הנושא.
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    השר היחיד שנותן עבודה....יישר כח (ל"ת)
    שלום לכולם 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 8.
    חרטא אחת גדולה
    אלי 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    7 1
    מי קונה את החרא הזה,תורידו מחירי מזון,בשר,דגים,עופות,ירקות,פירות,בתים,מכוניות,חלקי חילוף לרכבים,הכל חרטא אחיזת עיניים-סכיני גילוח עולים כאן פי שלוש,קצף גילוח פי ארבע,ועוד.
    סגור
  • 7.
    רעבים ללחם לא לגאדג'טים
    אהרוני 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    9 0
    רשימה על מה כן צריך להוריד מחירים, ארנונה,חשמל,דלק,מחירי הדירות,מיים,מוצרי מזון לביית,וזה רק חלק מהדברים .
    סגור
  • קצבאות זקנה
    יעל 04/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תעלו את קצבאות הזקנה שכל כך הרבה שנים עומדת על סכום מגוחך ומבייש לכל חברי הממשלה השכר עולה ועלה בלי בושה והעם ברובו נאבק ביוקר המחיה קצבאות זקנה נמוכות ומעליבות חשמל ארנונה משכנתאות יוקר הדיור אז לפני שאתה מחלק יהלומים תדאג שיהיה קודם לחם לאכול
    סגור
  • קשה לפרגן
    ישראל 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קשה להגיד משהו טוב רק לחפש ריב ולחפש את הרוע
    סגור
  • 6.
    הרבה מילים להסביר כלום
    מאיר 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אתם זורים חול בעיניים כדי לכסות על אזלת היד שלכם. הכל עלה ואתם מקשקשים על ג'אדקים. תתביחשו
    סגור
  • 5.
    הבן אדם נותן עבודה
    צרכן 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    6 3
    כל הכבוד
    סגור
  • 4.
    בהצלחה
    דוד צדוק 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מי ייתן ופעילותך המבורכת תהיה דוגמה לכל נבחרי הציבור.
    סגור
  • 3.
    הבנאדם נותן עבודה! יועז שר מוערך (ל"ת)
    נור 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד
    מאיה 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    8 2
    ביבי תילמד. אמסלם תילמד מה עשיתם????? חוץ מלהגיד הוא מני אק??או לא
    סגור
  • 1.
    איזה מלך אתה
    וואו 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    10 2
    צריך עוד הרבה כמוהו, חבל שחברי כנסת שעושים משהו ופועלים למען האזרחים לא מקבלים הכרת תודה. אז הנה, בשם האזרחים אני מודה לך יועז!!!!
    סגור