כסף וצרכנות

מכה למיליארדר הרוסי: זו יאכטת הענק שהוחרמה

הסנקציות שהוטלו בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה, ממשיכות להכות בעשירי המדינה ביתר שאת. אתמול דווח כי באי פיג'י הוחרמה יאכטת ענק בשווי של מאות מיליוני דולרים
מערכת ice |  4
יאכטה בזוס (צילום מסך)
הרשויות בפיג'י תפסו יאכטת-על בשווי של 300 מיליון דולר מבעלות האוליגרך הרוסי, סולימאן קרימוב. המהלך להחרים את היאכטה המנועית בלאוטוקה, פיג'י, הגיע בזמן ממשלות מערביות מגבירות את המאמצים לעקוב אחר, לזהות ולתפוס נכסים ברחבי העולם השייכים לרוסים שננקטו בסנקציות עם קשרים עם הקרמלין.
במרץ הכריז ממשל ביידן על כוח משימה חדש, המכונה KleptoCapture, לאכוף סנקציות גורפות של ארה"ב ובעלות בריתה שהוטלו על האליטות הרוסיות שסייעו לממן את המלחמה הבלתי מעוררת של הנשיא ולדימיר פוטין באוקראינה.
"בחודש שעבר הזהרתי שהמחלקה שמה עין על כל יאכטה שנרכשה בכסף מלוכלך", כתבה סגנית התובע הכללי ליסה מונקו בהצהרה. "תפיסת היאכטה הזו צריכה להגיד לכל אוליגרך רוסי מושחת שהם לא יכולים להסתתר, אפילו לא בחלק המרוחק של העולם. נשתמש בכל אמצעי לאכיפת הסנקציות שהוטלו בתגובה למלחמה הבלתי מעוררת והבלתי מוצדקת של רוסיה באוקראינה".
משרד האוצר של משרד האוצר לבקרת נכסים זרים, או OFAC, הטיל סנקציות על קרימוב בשנת 2018. באותה תקופה, משרד האוצר אמר שקרימוב היה אוליגרך שהרוויח מהממשלה הרוסית באמצעות שחיתות וסיפוח בלתי חוקי של קרים. הוא הוסיף כי המיליארדר הרוסי היה גם פקיד בממשלת רוסיה.
ההערכות הן  כי היאכטה של קרימוב שווה 300 מיליון דולר או יותר. על פי הדיווחים, ליאכטה המנועית עם דגל קיימן יש פריסה פנימית המתאימה לעד 16 אורחים ב-8 חדרים ומצוידת במנחת מסוקים.
בחודש שעבר, הרשויות בגרמניה אמרו כי תפסו את יאכטת העל הגדולה בעולם לאחר אישור רשמי שלכלי השיט יש קשרים למיליארדר וטייקון העסקים הרוסי אלישר אוסמנוב.
 https://www.cnbc.com/video/2022/04/04/doj-seizes-90-million-super-yacht-linked-to-russian-oligarch-viktor-vekselberg-in-spain.html
פקיד גרמני אישר ל-CNBC ב-14 באפריל כי היאכטה המנועית מקושרת לאוסמנוב ולכן נתונה לתפיסה. המשטרה הפדרלית של גרמניה הודיעה לרשויות האירופיות בבריסל יום קודם לכן כי חקירה יסודית מצאה שהספינה בבעלות אחותו של אוסמנוב, גולבאחור איסמעילובה.
 
הרשויות בגרמניה הגבילו תחילה את הסופר-יאכטה המדהימה מלעזוב את המעגן שלה ב-3 במרץ, לפי גורם בכיר בממשל ביידן עם ידע בנושא.
היאכטה, שנקראת דילבר, על שם אמו של אוסמנוב, משתרעת על פני 500 רגל ומצוידת בשני משטחי מסוקים ובריכת השחייה המקורה הגדולה ביותר שהותקנה אי פעם על כלי שיט פרטי. משרד האוצר מעריך כי היאכטה של אוסמנוב שווה כ-735 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מי המתורגמן שלכם?
    בן זאב 05/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה פירוש "בלתי מעוררת"? תרגום של unprovoked? בזיון. נכון לתרגם - "יזומה" = initiated.
    סגור
  • 3.
    לא מסכימה
    דאשה 05/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם כל החוסר חיבה שלי לאוליגרכים זה שוד לאור יום ופסול ביסודו. מראה שהדמוקרטיה היא רק בכאילו. יש חוקים לאנשים הנכונים ויש חוקים אחרים לאנשים הלא נכןנים.ממש נוח ממש נחמד . מביך לראות את זה. אם הייתי מליונרית שלצערי אני לא הייתי צופה בכך במחשבה רבה וכנראה נמנעת מלרכוש נכסים או כל דבר במדינות שמקושרות לארהב.נשמע שכבר יןתר בטוח להשקיע בדובאי. איפה זכויות הפרט איפה.
    סגור
  • 2.
    וטרוריסט
    פוטין פאשיסט 05/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מגיע לכל התומכים בו לסבול, זו רק ההתחלה
    סגור
  • 1.
    זה רכוש פרטי .אסור להם להחרים (ל"ת)
    אבי פ"ת 05/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור