כסף וצרכנות

רשות המיסים תחלק פיצויים במיליוני שקלים: מי הזכאים?

המשנה למנהל רשות המיסים, הציגה את עיקרי מתווה החוק המוצע לפיצויי גל האומיקרון, והדגישה כי המענק הינו לעסקים עם מחזורים של 18 אלף ל-60 מיליון שקל, שנפגעו קשה בחודשים ינואר – פברואר וספגו ירידה של 35% במחזור עסקיהם
מערכת ice |  2
מענק לעסקים ולעצמאים (צילום freepik ,Istock)
ועדת הכספים דנה היום (רביעי) בחוק לפיצוי עסקים במסגרת משבר האומיקרון. מירי סביון, המשנה למנהל רשות המיסים, הציגה את עיקרי מתווה החוק המוצע לפיצויי גל האומיקרון, והדגישה כי המענק הינו לעסקים עם מחזורים של 18 אלף ל-60 מיליון שקל, שנפגעו קשה בחודשים ינואר – פברואר וספגו ירידה של 35% במחזור עסקיהם.
הפיצוי מגיע בצורה של מענק יחיד, כאשר במרבית המקרים הוא יהווה שיעור גדול יותר לעסקים מכפי ששולם בתקופות פיצוי קודמות, כאשר התווספו תנאים נוספים לתנאי הזכאות, כדי למקדו בעסקים הזקוקים לסיוע.
 
מנגד העלו חברי האופוזיציה טענות שונות לגבי המתווה המוצע, בהן כי יש להעניק פיצוי גם עבור חודש דצמבר 21, יש להקטין את גובה הפגיעה הנדרשת, וטענות לגבי גובה הפיצוי, לגבי תקופת ההשוואה לעניין גובה הפגיעה, ולגבי ההתנהלות עם אדם שיעלה כי דיווח הפגיעה שלו לא היה מדויק. 
יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר השיב מול הדברים כי הפיצוי ניתן לאחר בחינה מעמיקה ומדויקת של הפגיעה, סגן השר אביר קארה הוסיף כי ישנן נקודות המצריכות שיפור ואלה יבוצעו בדיוני הוועדה.
יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר: "חשוב לי לומר שהחוק הזה בא לאחר שבסיום גל האומיקרון קיבלנו את כל הנתונים על תשלום המע"מ והמחזורים, והחוק בא לבטא את הנזק שנגרם לעסקים שנפגעו במהלך הגל זה. נתחיל לדון בו, אני מבקש להקדיש את הדיון להצגה של המתווה ע"י הממשלה, ביום שני נעשה המשך דיון ושם נשמע את הגורמים העסקיים, וחברי הכנסת. אני מקווה שנוכל להגיע למצב שביום שני אנחנו מאשרים את החוק לקריאה שנייה ושלישית, על מנת שנוכל לשלם את הפיצויים במהרה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מה עם העצמאים פרילנסרים שאין להם עסק
    מיקי 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא רק עסקים נפגעו גם עצמאים שהשירותים שלהם הצטמצמו. ממה הם יחיו?
    סגור
  • 1.
    שכירים זה ממש כלום בשבילם
    שכיר 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה עם השכירים?
    סגור