כסף וצרכנות

החיילים הרוויחו בזכות 'ממדים ללימודים'? אלו הזכאים למענקים

עם אישור חוק "ממדים ללימודים", משרד הביטחון יחל בהעברת כספי המלגה לזכאים, כשבסך הכל מדובר על כ-16.5 אלף כאלו. מה יקבלו במסגרת החוק שעבר?
מערכת Ice | 
חיילים (צילום Nasser Ishtayeh/Flash90)
האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון, האחראיים על מימוש התכנית 'ממדים ללימודים', יחלו בימים הקרובים בהליכים לתשלום מלגות לימודים לכ-16,500 חיילים משוחררים זכאים. הליך התשלום יתחיל בפועל עם כניסתו הרשמית של החוק לתוקף ויושלם בתוך שבועות ספורים.
כל חייל משוחרר שנרשם למלגה, עמד בתנאי הזכאות והגיש את המסמכים כנדרש לשנת הלימודים תשפ"ב (אוקטובר 2021) - יקבל מימון של 75% משכר לימוד אוניברסיטאי.  לפרטים על המלגה ואופן מימושה ניתן להיכנס לאתר האגף והקרן לחיילים משוחררים.
 
מלגת 'ממדים ללימודים' מממנת תואר ראשון או שני לחיילים משוחררים בכל מוסד אקדמי שבו יבחרו ללמוד. בעקבות העברת החוק יוגדל המימון מ-2/3 ל- 75% משכר לימוד אוניברסיטאי. התכנית מיועדת לחיילות וחיילים משוחררים, שהתגייסו החל מ-1.7.2013 ושירתו שירות מלא ותקין כלוחמים/ות.
כמו כן גם באוכלוסיות המיוחדות ישנם זכאים, בהן: חיילים בודדים, עולים חדשים, מקבלי תשלומי משפחה ובני מיעוטים. עד כה מומנו המלגות באמצעות תרומות. כעת, עם העברת החוק בכנסת, ימומנו המלגות מתקציב המדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה