כסף וצרכנות

בשורה לאלפי ישראלים: משבר העובדים הזרים הגיע לפיתרון?

לקראת תום תקופת האשרה הזמנית שהעניקה השרה שקד לעובדים הזרים, ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק של איילת שקד להארכה נוספת של האשרות, "צורך אמיתי"
מערכת ice | 
קשיש (צילום pixabay)
ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (שני) את הצעת החוק הממשלתית של שרת הפנים, איילת שקד שתיתן מענה למצוקת המטופלים סיעודיים המעסיקים עובד זר. הוראת השעה שאושרה היום תאפשר לשרת הפנים להאריך את רישיונות השהייה של עובדים זרים, במקרים המתאימים, בחריגה מתנאי סף הרגילים.
בעזרת תיקון חקיקה זה, הוועדה המייעצת למתן היתרים להעסקת עובד סיעוד זר תוכל להמליץ על הארכת רישיון עבודה של עובד שהוגשה בקשה להעסיקו מטעמים הומניטריים עד ליום 1.3.2022 ונדחתה, אם הוכח קיום קשר טיפולי רציף של העובד במטופל שהגיש את הבקשה, כל עוד שבעת הגשת הבקשה שנדחתה, העובד הזר לא שהה בישראל מעל 13 שנה.
עם זאת, מוצע לקבוע כחריג ייחודי, כי שרת הפנים תוכל לשקול בקשות להארכת רישיונות עובדי סיעוד זרים העומדים ביתר התנאים לפי הוראת השעה המוצעת, גם אם בעת הגשת הבקשה, העובד הזר שהה בישראל מעל 13 שנים, ובלבד שבתחילת הגבלות הקורונה ביום בתחילת מרץ 2020, לא עברו 13 שנים מאז כניסתו הראשונה של העובד הזר לישראל.
 
הוראת שעה זו מגיעה בעת הזו באופן דחוף, בין היתר, לאור העובדה כי בתאריך ה-30.06.22 תסתיים תקופת ההתארגנות של העובדים הסיעודיים שניתנה בעקבות הגבלות הקורונה. התיקון יחול בהמשך לתיקון נוסף שקידמה השרה ביולי 2021 ושנתן מענה למאות מטופלים ובני משפחותיהם.
שרת הפנים, איילת שקד: "העסקת מטפלים בסיעוד היא צורך אמיתי וחשוב של משפחות המטופלים הסיעודיים ועלינו לעשות כל מה שניתן על מנת לעזור להם ולהקל עליהם להעסיק עובדים סיעודיים מקצועיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה