משפט

איילת שקד מגרשת אותנו רק בגלל צבע עורנו

שרת הפנים של מדינת ישראל איילת שקד, ופקידי ממשל יהודיים ברשות האוכלוסין מבקשים לגרש עבריים יהודים מארץ ישראל חזרה למדינת העבדות הגלות והטראומה שלנו, אך ורק בגלל צבע עורנו
אשריאל מור | 
אשריאל מור (צילום יחצ)
תחזרו למדינה שלכם הם אומרים? ואני שואל מה היא מדינתנו?
החלוצים העבריים שחזרו ארצה בשנות השישים, חזרו כדי ליישם את החזון של שיבת ציון בדיוק כפי שהעולים ממדינות אחרות רצו. כאשר יצאה הקריאה בשנות ה-40 לעלות ארצה בסלוגן "עלייה חופשית למדינה העברית" אנחנו, חברי קהילת העבריים נעננו לקריאה זו, וחזרנו הביתה ב-1968. מיד התברר שלא באמת התכוונו לעלייה חופשית לכל בני ישראל, אלא לאנשים מרקעים ספציפיים, ומדינות ספציפיות.
היום משרד הפנים רוצה לגרש אותנו מהמדינה, מה שהם למעשה אומרים זה "תחזרו למדינה שלכם" ואני ואני שואל איפה היא "המדינה שלנו"?
האם הכוונה היא לארה״ב? מדינה שאליה נלקחנו נגד רצוננו באמצע המאה ה-15 מחופי מערב אפריקה על ידי סוחרים אירופאיים, לאחר שנמכרנו על ידי המקומיים לעבדות בעבור אקדחים, ובדים מכיוון שאף אחד לא רצה "זרים עבריים" במדינתם. למדינה הזאת אתם קוראים - "המדינה שלנו"? זה עיוות גס של עובדות היסטוריות, אנתרופולוגיות וגאוגרפיות. ממתי מדינת גלות הופכת למדינת המוצא? אם כך האם עיראקים צריכים לחזור לעיראק? מרוקאים למרוקו, גרמנים, פולנים ואוקראינים לאירופה?
ארה״ב היא המדינה אליה נלקחנו כעבדים, המדינה בה רדפו אותנו, תלו אותנו מעצים, העמידו ילדים בכיתת יורים, ושרפו אותנו בחיים. זוהי לא מדינתנו.
ארה״ב שבה התעללו נפשית, ופיזית בגברים העבריים מול נשותיהם כדי להחדיר פחד בנשים ובילדים, המדינה שהרסה את כל בתי העסק שלנו, שדנה את כל מי שלמד תורה או קיים מצוות ומנהגים מהתורה למוות ולכן נאלצנו לקיימם בסתר, זוהי לא מדינתנו.
המדינה שחוקקה חוקי הפרדה בינינו לבין לבנים? ששללה את כל זכויותינו הבסיסיות, ורמסו כל פיסת אנושיות שבנו אך ורק בגלל היותנו עבריים. המדינה שכינתה אותנו בחוקתה 60% בני אדם, וטענה שאין חוקים המתייחסים אלינו שלבנים מחוייבים לכבד. לזה קוראים מדינתנו? 
למרות שהחוויות הטראומטיות שחוו בני ישראל בגולה לאורך ההיסטוריה, בספרד, ברוסיה, בפולין, בגרמניה, ומדינות אירופאיות אחרות דומות לחוויותינו בארה״ב, קיימת התעלמות מוחלטת וניסיון לשכתב את ההיסטוריה שלנו ולשנות את נרטיב. חוויה  אכזרית, קשה וטראומטית של 400 שנה, שהשאירה צלקות עד היום בקרבנו לא רק שלא זוכה ליחס הראוי, היא לא זוכה ליחס כלל.
גרוע מכך, שרת הפנים של מדינת ישראל איילת שקד, ופקידי ממשל יהודיים ברשות האוכלוסין מבקשים לגרש עבריים יהודים מארץ ישראל חזרה למדינת העבדות הגלות והטראומה שלנו, אך ורק בגלל צבע עורנו.
הכותב: אשריאל מור, נציג קהילת העבריים מדימונה
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה