כסף וצרכנות

חסכון ענק ללוקחי המשכנתאות: זו העמלה שתרד באלפי שקלים

אושרה הצעתו של ח"כ חיים כץ: החל מאוגוסט העמלה לפתיחת תיק משכנתא תוגבל ל- 360 שקל במקום 0.25% מסך ההלוואה. ח"כ חיים כץ: " תם עידן. כמה שהבנקים יתנגדו יותר ככה הם יקבלו בראש. עמלת פתיחת תיק משכנתא היא חזירות. היום אנחנו אומרים לבנקים תרוויחו אבל במידה, תהיו הוגנים"
מערכת ice |  2
פועלים, דיסקונט, לאומי (צילום Magma Images, פלאש 90)
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חברי הכנסת חיים כץ וחוה אתי עטיה, הקובעת תקרה של עד 360 שקל לעמלה שמוסד בנקאי רשאי לגבות עבור פתיחת תיק הלוואה לדיור. כיום הבנק דורש עמלה בגובה של 0.25% מסך ההלוואה והיא יכולה להגיע לאלפי ש"ח לכל לווה ועד לכ- 60% מגובה שכר המינימום החודשי בישראל.
במסגרת דיון ההכנה לקריאה שנייה ושלישית, הוחלט כי החוק יחול גם על מוסדות חוץ בנקאים מפוקחים. הצעת החוק צפויה להכנס לתוקף באוגוסט 2022 ותחסוך מאות מיליוני שקלים לרוכשי הדירות מידי שנה. 
 
 ח"כ חיים כץ: " אני מברך על התמיכה הרחבה שקיבלתי למהלך  משר האוצר, יו"ר ועדת הכלכלה וחברי הוועדה. הצעת החוק נולדה כי הבנקים מנצלים את היכולות שלהם לקחת, כי הם יכולים.  מי שנפגע הם החלשים, גם קורעים אותם בריביות גבוהות וגם בעמלות. עמלת פתיחת תיק משכנתא היא חזירות. אנחנו אומרים היום לבנקים תרוויחו אבל במידה, תהיו הגונים.  מי שיכול לשלם- בפועל לא משלם. החוק יסייע לכלל רוכשי הדירות לחתוך בהוצאות בדרך להגשמת החלום לרכישת דירה, יעד יקר שאזרחי ישראל עובדים בממוצע 13 שנה עבורו".
ח"כ אתי חוה עטיה: "הצעת החוק תביא סוף סוף לשקיפות, לשיווין ולביטול האפליה. תפקידנו כחברי כנסת לבחון צעדים אשר יקלו על הציבור ולא יכבידו עליו. הבאנו בשורה משמחת לרוכשי הדירות".
מנכ״ל איגוד הבנקים, איתן מדמון, הצר על העובדה שחברי הכנסת לא ביצעו בדיקה אמתית או מחקר כלשהו בנושא. ״הכנסת קיבלה היום החלטה שרירותית, מנוגדת למקובל במדינות העולם וללא כל בסיס עובדתי ומקוצעי. הנימוקים של מגישי ההצעה ביחס לגובה העמלה היו לא עניינים לא מבוססים ויצרו עיוותים בהתייחס לסוגי הלווים וסוגי הנכסים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הסירו
    יחיאל 06/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסירו דאגה מליבכם, הבנקים לא דואגים הם ימצאו כל מיני טריקים עוקפי כנסת ועוקפים בג"ץ ויגבו את העמלות שלהם בדרכים נבזיות יצירתיות ויקרות אל תפתחו ציפיות או תקוות כלשהן איש לא יוכל לשודדי הפיננסים והכספית ם
    סגור
  • 1.
    אלופים!
    צחי 06/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו הבנקים מצאו עוד תירוץ להעלות ריבית. הם טוענים שהמדינה דופקת אותם והם משלמים פי 6 למטר ארנונה ובגלל זה הם דופקים את האזרחים. המדינה גורמת לכל הארגונים להעלות מחירים, היא מעלה חשמל, דלק, מיסים וככה כולם נדפקים. זו לא הדרך צריך להקל על כולם כדי שכולם יורידו מחירים ובכל זאת ירוויחו, מה שהמדינה עושה זה מכבידה כל כולם כולם מעלים מחירים ודופקים אחד את השני.
    סגור