כסף וצרכנות

בזכות טסלה: חברת החשמל תשלם לאזרחים על חשמל

פרויקט חדש של יצרנית הרכב החשמלי בקליפורניה ימנע הפסקות חשמל, ועל הדרך יאפשר למשתמשים שהשקיעו בעצמאות אנרגטית להרוויח קצת כסף מהצד
יאיר מור | 
חשמל (צילום pexels)
ענקית הרכב החשמלי הודיעה בימים האחרונים על פרויקט שאפתני, שמבטיח למנוע הפסקות חשמל ועל הדרך להניב ללקוחות שלה הכנסה צדדית נחמדה ותחושה שהם מצילים את השכנים שלהם ואת העולם.
הפרויקט נקרא בשם היומרני "Virtual Power Plant", או בתרגום חופשי "תחנת חשמל וירטואלית", ומתבסס על העובדה שבקליפורניה, המדינה המאוכלסת ביותר בארה"ב, יש כיום יותר מ-50,000 בתים שמצוידים בסוללות Powerwall של חטיבת האנרגיה בטסלה. הסוללות הללו אוגרות חשמל רב לשימוש בעת הפסקות חשמל – כה רב, למעשה, שהחברה מעריכה שבדרך כלל הלקוחות כלל לא צריכים את כל האנרגיה האגורה בסוללה הביתית שלהם.
 
לכן, חתמה החברה על שיתוף פעולה עם חברת הגז והחשמל הפסיפית (PG&E), אחת מספקיות האנרגיה הגדולות במדינה. המיזם מאפשר לתושבי קליפורניה המחוברים לרשת החשמל של PG&E שברשותם סוללת Powerwall לאשר לה להזרים חשמל בכיוון ההפוך – אל רשת החשמל – במקרה הצורך, כדי לסייע לה לספק את תספוקת החשמל של כלל הלקוחות במקרים קיצוניים כמו אלו שמתרחשים יותר ויותר בשנים האחרונות.
המשתמשים יוכלו להגדיר, באמצעות האפליקציה, רף מסוים של גיבוי שהם רוצים לשמור לעצמם. כל היתר יוזרם בהדרגה לרשת החשמל במקרי חירום, כאשר בעלי הסוללות יראו התראות על תחילתו וסיומו של כל אירוע חירום כזה. בשנה שעברה כבר נערך פיילוט לתוכנית, וכעת היא עוברת לשלב של תשלום למשתתפים, כאשר טסלה מבטיחה 2 דולר על כל קוט"ש שיוזרם לרשת החשמל. התשלום המדויק יחושב בסוף העונה (דצמבר-ינואר) וישולם עד מרץ 2023. החברה צופה שלקוחותיה יוכלו להרוויח כך בחודשים הקרובים מאות דולרים – אם כי זה עדיין רחוק מלכסות את עלותה של סוללת Powerwall, שמתחיל מ-11,050 דולר בלי תוספות כמו פאנלים סולאריים וציוד אחר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה