כסף וצרכנות

תרמית המים שסוחטת ישראלים: כך עובדת השיטה

אזהרה חמורה לישראלים: נוכלים שמתחזים לנציגי חברות המים מאיימים על תושבים כי אם לא ישלמו מייד חובות מומצאים ינותקו מהתשתית – אלא שאין להם שום קשר לחברות
יאיר מור |  2
תעריפי המים (צילום פלאש 90/ יוסי זמיר)
תאגיד המים מי יבנה מזהיר היום (שלישי) את כמעט 60,000 הצרכנים ביבנה וגן יבנה, אותן הוא משרת, מפני עוקץ חדש שמנסה לסחוט את התושבים תוך שימוש באחד הפחדים הגדולים ביותר של אדם שרגיל לחיים מודרניים: לקום בבוקר ולגלות שאין לכם מים.
לפי הודעה שהפיץ התאגיד לפני שעה קלה, הנוכל מתקשר ללקוחות ממספר הטלפון 058-3975106, ומאיים כי קיים חוב על שם הלקוח וכי אם לא ימסור מייד את פרטי האשראי לתשלום – ינותק מהמים. בנוסף, בעמוד הפייסבוק של התאגיד הופץ צילום מסך מקבוצת וואטסאפ שבה דווח אתמול (שני) כי אותו נוכל פועל גם בהוד השרון, וככל הנראה גם בערים נוספות.
 
לפי ניסוח ההודעה, משתמע כי הנוכל מגיע לבתיהם של צרכנים, מתקשר מולם למוקד העירוני כדי לשכנע אותם כי הוא אכן נציג מטעם התאגיד הרלוונטי ואז גובה מהם אלפי שקלים. המספר שלו מופיע לפי ההודעה "עשרות פעמים" במוקדים שמתחזקת Mgroup (לשעבר מ.ג.ע.ר) עבור מספר רשויות – מה שמעיד על היקף התרמית.
התאגיד ציין כי "מדובר בהונאה הנמצאת תחת חקירה", והזהיר את התושבים שלא להיבהל ולא למסור לנוכל פרטי אשראי. "אין לשלם אלא במשרדי התאגיד או המערכת הדיגיטלית או מול המוקד הטלפוני בלבד", נכתב בהודעה מאתמול.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חשבונות
    רוג' 07/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם החשבונות משולמים באמצעות כרטיס או הוראת קבע להתעלם מכל ההודעות הפיקטיביות.
    סגור
  • 1.
    משלמים רק עם שובר לתאגעד, ולא מנתקים מים כל כך מהר בישר (ל"ת)
    ליפו 07/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור