כסף וצרכנות

עוקץ חדש נחשף: זו השיטה שיש להיזהר ממנה

כתבת חדשות 12 חשפה עוקץ חדש שמכוון בעיקר לקשישים ומבוגרים דוברי רוסית תוך ניצול קשיי השפה. כך פועלת השיטה המתוחכמת שיש להיזהר ממנה
מערכת ice |  6
שיטת עוקץ חדשה (צילום freepik, pexels)
כתבת חדשות 12 אדווה דדון הגיעה לחדשות הבוקר בערוץ כדי לדווח על עוקץ חדש המבוצע על ידי נוכלים שמתחזים לנציגי בנק ושוטרים, וכך גורמים לאזרחים תמימים להעביר להם סכומי כסף גדולים.
דדון פתחה את האייטם וציינה, "אנחנו רוצים להזהיר את ציבור המבוגרים קשישים ודוברי רוסית. הם מקבלים טלפונים מנציגים שיוצרים איתם קשר ומספרים להם על העברה שהם נדרשים לעשות ויבוא שליח שייקח את זה מהם במזומן. ולעיתים אף גורמים להם לקחת הלוואה".
עוד הוסיפה כי, "עד עכשיו שמענו על סכומים קטנים של אלף ואלפיים שקלים, ובמקרים קיצוניים עשרת אלפים שקלים, אך כעת יושב לידי גנאדי שבאופן הזה הוציאו ממנו 170 אלף שקלים. המשטרה קראה למבצע הזה עקיצה בהפקדה ועצרו כנופייה של ארבעה אנשים שנחשדו בעוקץ הזה באיזור חדרה, אך זה נמצא בכל הארץ".
אורן שמלווה את גנאדי וגילה את הסיפור, נכח בפאנל ושיתף מצידו של גנאדי, "יש כאן את כל האלמנט של סרט מתח בימים האלה שהנוכלים עוקצים ממנו את הכסף והם אומרים לו שהכל סודי שאם הוא יערב משטרה הוא ייכנס לכלא. הוא מאמין להם ומעביר את הכסף באמצעות שליח אבל הוא גם מתבקש לקחת הלוואה של מאה אלף שקלים".
גנאדי עצמו שנכח בשידור התקשה לדבר על העוקץ שעבר ושהותיר אותו בחובות. "אני נמצא בחובות ולא יכול לעבוד" אורן אף העיד, כי מספטמבר הוא חסר הכנסה.
 
דדון הוסיפה עוד על דבריהם ואמרה, "יצא לי בימים האחרונים לשמוע את הסיפור וזה שנים ככה. כל פעם מישהו אחר מנסה לעקות כספים מאנשים מוחלשים". ריטה גולדשטיין שנכחה גם היא בפאנל חידדה כי התופעה קורית במיוחד כנגד מבוגרים דוברי רוסית שמנצלים את תמימותם שנובעת מפערי השפה. 
מדובר בכנופיות שנמצאות בארץ אך חלקן פועלות גם בחו"ל ומפעילות זרועות גם בארץ. דדון הזהירה את הצופים שיטות העוקץ המוכרות. מטעם הבנק נמסר כי הם מצרים על המקרים ויחד עם זאת - פעלו כשורה מול הלקוח.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    יש פתרון- מכירת הנכסים של העבריינים
    פנדה 07/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש להם משפחה או שאין להם, מקומם ברחוב לחפש כסף כעונש על עקיצות זקנים, יש להם רכב - שבית המשפט ימכור להם את הרכב , יש להם חשבון בנק- קחו להם הכול כולל רשיון רכב ל15 שנה ו ראה את החכם הבא שמנסה לעקוץ
    סגור
  • 3.
    זה לא חדש זה כבר קיים כמה שנים. (ל"ת)
    מיכאל 07/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    העיקר עם סגולה
    יפה 07/2022/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מדינת היהודים איזו טעות היסטורית
    סגור
  • 1.
    לא הבנתי כלום. למה שבן אדם יעביר למישהו כסף אם הוא לא
    מה 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    3 1
    חייב כסף או קנה משהו.
    סגור
  • אווי
    ?? 07/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקשישים בעצם מיסכנים לא כולם מבינים את עיניין העוקץ והם מאמינים למי שמיתקשר ומשקר להם שהוא פקיד בנק או מיביטוח לאומי או מהמישטרה וזה הכי קל לאותם נוכלים. האוכלוסיה המבוגרת צריכה ליכתוב באנשי קשר את שם האדם שמקירים ובזמן הצילצול הם יראו את השם שמופיעה בזמן הצילצול . ברגע שלא מזהים פשוט לא עונים
    סגור
  • ממש נכון
    מומי 07/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מתקשרים מודעים שהחוב לדוגמא לחברת החשמל לא שולם ומכאן מתגלגלים העניינים עד לדרך לכספומט זו דוגמא לכסף קטן .או שמספרים שהיה נסיון עוקץ בחול והמטלפן הוא הוא מהביטחון וזה מוסר לו פרטי אשראי עם קוד .והשאר כבר ידוע
    סגור