כסף וצרכנות

עלייה נוספת במחירי הדלק? זה הצעד שעשוי למנוע זאת

עובדי הנפט והגז בנורבגיה הכריזו עלך סכסוך עבודה ואיימו לשבות - הממשלה התערבה באופן חריג בעקבות משבר האנרגיה העולמי: "ההשלכות החמורות של ההסלמות שהוכרזו אילצו אותי להתערב"
מערכת ice | 
הדלק מזנק (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)

נורבגיה התערבה כדי לסיים את השביתה של עובדי הנפט והגז במדינתה, תוך שהיא מציינת את החששות לגבי משבר האנרגיה באירופה על רקע מלחמת רוסיה באוקראינה. כך עולה מהצהרה של הממשלה אשר סוקרה ב-CNN. 

לפי הפרסום, מחירי הגז הטבעי זינקו לאחר שעובדי הנפט והגז הנורבגיים פתחו ביום שלישי בסכסוך עבודה, סגרו שלושה שדות בים הצפוני ואיימו להסלים את הפעולות במהלך השבוע. זאת כאשר, נורבגיה היא ספקית האנרגיה השנייה בגודלה באירופה אחרי רוסיה והשביתה דחפה את מחירי הגז לרמה הגבוהה ביותר מזה ארבעה חודשים.


ממשלת נורבגיה הציעה בוררות שכר כדי ליישב את הסכסוך, "בדרך כלל אנחנו מפעילים איפוק משמעותי לפני שמתערבים בבוררות שכר ", אמרה שרת העבודה, לאחר שזימנה חברות נפט ועובדים לפגישה אמש. "עם זאת, ההשלכות החמורות של ההסלמות שהוכרזו אילצו אותי להתערב".


עוד עולה מהדיווח כי הלובי של מעסיקי הנפט והגז הנורבגי אמר כי השביתות יכלו לעצור כמעט 60% מיצוא הגז הנורבגי לאירופה, לאחר שסגירת שלושת השדות הביאה לאובדן שווה ערך לכ-89,000 חביות נפט ביום.


אירופה מנסה לצמצם את תלותה במוקורות האנרגיה הפוסלים שמספקת רוסיה, וכל ירידה מתמשכת בתפוקה של נורבגיה עלולה להוות מכה גדולה למאמצים לחדש את מלאי הגז לקראת החורף, כמו גם להעלות את הסיכון למחסור קטסטרופלי באנרגיה.


כמו כן צוין כי החדשות על השביתה הביאו לעלייתם של מחירי החוזים העתידיים של הגז הטבעי באירופה ב-5% לרמה של 172 יורו (177 דולר) למגה וואט שעה, על פי נתונים מהבורסה הבין-יבשתית. וכי זה המחיר הגבוה ביותר מאז תחילת מרץ בימים שלאחר פלישת רוסיה לאוקראינה.


"משרד החוץ מדגיש כי למלחמה ההתקפית של רוסיה נגד אוקראינה הייתה השפעה גדולה על ביטחון האספקה במדינות רבות באירופה", אמרה ממשלת נורבגיה בהודעתה.


"קיים סיכון מיידי למחסור נוסף באנרגיה באירופה. הפחתה באספקת הגז הנורבגית תחמיר את משבר האנרגיה, בנוסף להשלכות הפוליטיות, הפיננסיות והחברתיות הגלומות בו. נורבגיה חייבת לעשות כל שביכולתה כדי לחזק את ביטחון האנרגיה האירופית. סולידריות אירופית נגד התוקפנות הרוסית". הוסיפו.


תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה