כסף וצרכנות

החל מראשון: עלייה במחיר הלחם המפוקח - כמה תאלצו לשלם?

שרת הכלכלכה אורנה ברביבאי הודיעה כי החליטה שלא להסיר את הפיקוח על הלחם, אך תאפשר התייקרות של 20%- אך קראה למאפיות להתחשב בצרכנים: "מתעקשות להעלות גם את מחירו של הלחם הבסיסי והכל כך משמעותי בתזונה של משפחות רבות בישראל אני קוראת לקמעונאים לבחון העלאה חלקית"
מערכת ice |  3
לחם (צילום פלאש 90/ נועם מוסקוביץ)

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, הודיעה היום (רביעי), כי נוכח גל התייקרויות העולמי המשפיע על עליית המחיר, לא אישרה להסיר את הפיקוח על הלחם והוא יישאר מפוקח. עם זאת לפי הודעת המשרד, מחירו צפוי לעלות ב-20 % החל מיום ראשון הקרוב. 

"בכוונתי להמשיך ולפעול לשיפור המנגנון על פיו מעודכנים מחירי המוצרים המפוקחים, כך שגם שיקולים חברתיים ורווחת הציבור יילקחו בחשבון בעת קביעת המחיר ללחם מפוקח", מסרה ברביבאי.


בהמשך אף תקפה את יצרניות הלחם, "על אף ההכרה בעליית מחירי התשומות בייצור לחם, צר לי כי לצד ההחלטה של המאפיות להעלות מחירים במגוון רחב של מוצרים רק לאחרונה, הן מתעקשות להעלות גם את מחירו של הלחם הבסיסי והכל כך משמעותי בתזונה של משפחות רבות בישראל אני קוראת לקמעונאים לבחון העלאה חלקית במחירי הלחם המפוקח כדי לגלות התחשבות בצרכנים", ציינה. 

החלטת השרה מגיעה לאחר שכבר בחודש מאי המליצה ועדת המחירים הממשלתית על הסרת הפיקוח מהלחם לאחר עשרות שנים שהדבר נעשה, זאת נוכח עליה של עשרות אחוזים במחירי החיטה, בעקבות הלחימה בגזרת רוסיה-אוקראינה, שתי מדינות הנמנות בין יצואניות החיטה הגדולות בעולם. 
כזכור, כבר בתחילת החודש שעבר יצרניות הלחם הגדולות במדינה החליטו שלא להמתין עוד והודיעו על העלאת מחירים במוצרי הלחם שאינם מפוקחים.


רשת ברמן העלתה את מחיר הלחם בשיעור של כ-8%. "בחודשים האחרונים, ואף לפני כן, חלה עלייה משמעותית בתשומות הייצור והאספקה ובעלויות חומרי הגלם, לרבות ,שמרים, סוכר, מלח, וכן באנרגיה, הובלות ועוד", ציינו בהודעה לצרכנים בנושא. כמה שעות לאחר הודעת ברמן, גם "דגנית עין בר" יצרנית לחם גדולה נוספת בישרה לספקים על התייקרות חלק ממוצרי הלחם הלא מפוקחים, בשיעור של 8-15% .


שרת הכלכלה ציינה בהודעה כי הנחתה את הצוותים במשרדה, "להמשיך ולעקוב אחר מחירי החיטה והקמח בעולם. ככל שיוזלו מחירי חומרי הגלם, אדרוש מוועדת המחירים להפחית את מחירו של הלחם המפוקח, בהתאם למנגנון על פיו פעלה בבקשה להעלות את המחיר״.

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ממשלה גרועה ומסוכנת.
    שי 07/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דחוף בבחירות הקרובות רק מ ח ל בראשותו של המנהיג בנימין נתניהו כדי להחזיר את המדינה למצב השפוי בכל תחום ותחום. בשנה אחת הממשלה הזו דרדרה את המדינה לתהום...
    סגור
  • 2.
    מעלים את המחיר לפחות תעלו את האיכות המזופטת שלכם
    מומי 07/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האזרחים לא זבל ראויים ללחם טוב וגם אפוי כמו שצריך לא צריכים לאכול בצקים
    סגור
  • 1.
    יוקר המחיה
    אמא דואגת 07/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איך יכול להיות שמעלים את המחיר של הדבר הכי בסיסי לחם, ביציםוחלב וכולם שותקים!! אתם זוכרים את סערת הקוטג'?? עכשיו לא מדובר על קוטג' מדובר על המוצר הכי בסיסי של הילדים שלנו ממש עצוב שכך המדינה שלנו מתנהלת טלא עושה כלום למרות שמתפארת שיש לה המון כסף והיא לא בגירעון...
    סגור