כסף וצרכנות

רשות המסים על המזומנים: אלו הסכומים שייאסרו לשימוש בקרוב

הכינו את מסגרות האשראי: החל מהחודש הבא יצומצם סכום המזומן המותר לקיום עסקאות. מהי מטרת המהלך?
איתן לויטס |  4
שטרות (צילום shutterstock)
לפני כשנתיים נכנס לתוקף חוק המזומן שמגביל את העסקאות בכסף מזומן ל-11,000 שקל. כעת, החוק מורחב, והחל מה-1 באוגוסט הקרוב החזקת המזומנים שלכם תצטרך להצטמצם.
על פי התקנה החדשה, השימוש במזומן יוגבל, והסכומים המירביים המותרים לשימוש במזומן, יעמדו על 6,000 שקל בעסקאות עם עוסקים, (במקום 11,000 ש"ח) ובין אנשים פרטיים על 15,000 שקל (במקום 50,000 ש"ח).
 
התקנה החדשה מגיעה כניסיון להתמודדות עם ההון השחור ובפעילות פלילית כמו העלמות מס, הלבנת הון ועוד. התופעה של החזקת כסף מזומן בסכומים גדולים, ועסקאות מזומן גדולות, נפוצה בעיקר בחברה הערבית ומשרתת את ארגוני הפשע בה. מצד שני, חלק ניכר מהחברה הערבית לא מתנהל פיננסית בצורה דיגיטלית עקב חוסר נגישות, וכך בחלק מהארץ נשארו אנשים שמנהלים עדיין כלכלה המבוססת בעיקר על מזומן.
 
כמובן שם המדינה מעוניינת למגר את תרבות הסכומים הגדולים במזומן, עליה לפעול להנגיש את החברה הערבית לבנקאות דיגיטלית. ישנם עדיין סקטורים שבהם אפילו האפליקציה של הבנק הרגיל לא נמצאת בשימוש. לפחות בעניין המשכנתא, צוות בין משרדי בראשות החשב הכללי יהלי רוטנברג, בוחן את האפשרות לסייע במשכנתאות לאזרחים ערבים באמצעות ערבות מדינה.
כיום אין הגבלה על החזקת מזומן, וכנראה לא רק בחברה הערבית יש אנשים שבביתם ספונים סכומים גדולים של מזומן בכספת, מתחת לבלטה ברצפה או מתחת למזרן שלהם. אז אם המדינה רוצה להגביל את ההחזקות הללו, היא תצטרך גם לאפשר לאנשים להפקיד את אותם סכומים בחשבון הבנק שלהם.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כל ההון השחור נמצא באוצר ובנק ישראל (ל"ת)
    אזרח 07/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    המזומן השחור זורם לכלכלה הפלסטינית (ל"ת)
    מוטי 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 2.
    אויב מבית. חיים על חשבוניו ועושקים אותנו חברתית (ל"ת)
    גביר 07/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    הבעיה מתחילה במגזר הערבי
    צונאמי 07/2022/14
    הגב לתגובה זו
    5 1
    בעיית המזומנים העלמות וגניבות הן חלק מהתרבות הערבית לדפוק את המדינה וחלק מהתרבות והחינוך של המגזר בפרט.המדינה נקטה מדיניות של ראש קטן ובגלל הערבים השיתוף גם על היהודים את הגזירות האלה.התרבות תישאר תרבות והחינוך אותו דבר ומי שנדפק מחוסר האמון אלו הם אזרחים נורמטיביים יהודים בעיקר .פועל יוצא מכך זו עזיבה מאסיבית של יהודים את המדינה למדינות תרבותיות יותר והותרת המדינה עם ערבים שימשיכו לזהב בה כי מטרתם ידועה מראש.
    סגור