כסף וצרכנות

הוצאה לפועל במהפכת גבייה: ההזדמנות שלכם לצמצם את החוב

מבצע חד פעמי של רשות האכיפה והגבייה יחד עם הנושים המובילים במשק: הזדמנות חד פעמית לצאת מהחוב בהוזלה משמעותית
מערכת ice | 
לשכת ההוצאה לפועל (צילום ice)
רשות האכיפה והגבייה, ותחתיה ההוצאה לפועל, הודיעו היום (חמישי) על מבצע מיוחד בו יתבצע סיום מזורז לעשרות אלפי תיקים.
במהלך חודש מרץ האחרון, ובהמלצתו של שר המשפטים גדעון סער, מנהל רשות האכיפה והגבייה אורי ולרשטיין פנה למספר גופים ובפיו הצעה אטרקטיבית. ולרשטיין הציע לגופים, שהם הנושים הגדולים במשק, להצטרף למבצע החדש. מבצע חד פעמי זה של הנחות, מטרתו להקל על בעלי החובות המתקשים לשלם את חובותיהם, ומאפשר גם לנושים הגדולים להקדים החזרי חובות ולהעדיף גבייה וודאית, הסכמית, ומתוכננת.
 
רשות האכיפה והגבייה, פנתה בהתאם לכך ל-100 הנושים הגדולים במשק, ניהלה עמם משא ומתן עבור ציבור החייבים וגיבשה מתווה עם למעלה מ-20 גופים וחברות, לפיו יוענקו לחייבים הנחות משמעותיות המתחילות ב-40 אחוזים מגובה החובות בתיקי הוצאה לפועל, ותינתן לחייבים אפשרות פריסה מוסכמת ורחבה.
חלק מהנושים הגדולים שכבר הסכימו לקחת חלק במבצע, ולהקל על בעלי החובות שלהם: בזק, ישראכרט, מקס איט אשראים, מנורה, איי די אי ביטוח ישיר, תנובה, זאפ גרופ ועוד.
המבצע יימשך מהחודש הנוכחי ועד לתאריך 22.9.
 
במסגרת המבצע תשלח הרשות מכתבים, הודעות טקסט ותפנה גם בשיחות יזומות אל החייבים, על מנת להגביר את חשיפת החייבים לאפשרויות החד פעמיות הכלולות במבצע ולהזמינם לשלם את החובות בהנחות האמורות, מרחוק – במוקד הטלפוני או באתר האינטרנט של רשות האכיפה והגבייה, ולחלופין באמצעות זימון תור לגיבוש הסדר בכלל לשכות ההוצאה לפועל ברחבי הארץ. סך תיקי ההוצאה לפועל הלוקחים חלק במבצע ההנחות עומד בשלב זה על כ-150,000 תיקי חוב.
מנהל רשות האכיפה והגבייה, אורי ולרשטיין, ציין, כי מטרת המבצע המיוחד, שהוחלט לקיימו בקיץ 2022 ובשנת השמיטה, היא לסייע לזוכים ולחייבים להגיע להסדרים יעילים, לסגירת תיקי חובות ישנים וחדשים הפתוחים במערכת ההוצאה לפועל, ולאפשר הן לזוכים והן לחייבים, להמשיך יחדיו בדרך כלכלית חדשה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה