כסף וצרכנות

מה קרה לשוקולד? נתונים חדשים ומפתיעים על המוצר האהוב

בשבועות האחרונים עם עליית המחירים המתמשכת - היקף המכירות של מותגי השוקולד בארה"ב ובאירופה צונחים; בכירה בהרשיז': "ככל שתתקדם השנה נראה נסיגה"
מערכת ice | 
שוקולד (צילום vecteezy)

נתונים חדשים לצד דבריהם של בכירים בכמה מחברות השוקולד הגדולות בעולם, מעידים כי צרכנים בארה"ב ובאירופה מצמצמים ברכישת שוקולד עקב עליית מחירי הפריטים. כך עולה מדיווח ב"רויטרס".

לפי הפרסום, היקף המכירות הקמעונאיות של השוקולד בארה"ב ירד ב-2% עד 3% במהלך החודשיים האחרונים, מכיוון שהמחירים עלו במספר "חד-ספרתי גבוה, דו-ספרתי נמוך", אמרה לסוכנות הידיעות, מליסה פול, סגנית מנהל קשרי המשקיעים, במותג "הרשיז". "אנחנו מצפים שככל שתתקדם השנה... נראה נסיגה בנפח (המכירות)", הוסיפה.

עוד צוין בדיווח כי חברת השוקולד כבר הודיעה בבער כי היא מצפה ל"ריכוך" בביקוש. אולם עד הירידה האחרונה, "הצרכנים לא באמת הפחיתו את הצריכה באופן משמעותי." כאשר, בשלבים המאוחרים יותר של מגיפת הקורונה, מכירות השוקולד  בכל העולם עלו, יחד עם מוצרי צריכה אחרים כשצרכנים נעזרו בתשלומי מענקים ממשלתיים כשהם סגורים בבית ומבצעים קניית מוצרים ואספקה ​​בכמויות גדולות.

אבל כיום, חברות השוקולד רואות כמה שינויים בהתנהגות הצרכנים. כדוגמה אחת בלבד שעולה מן הפרסום, הקונים בוחרים בחטיפי ממתקים בודדים בקופות החנויות - במקום לקנות כמויות גדולות יותר ומאריזות מרובות ממדפי המצרכים.
 


על פי הנתונים IRI, חברת מחקרי שוק משיקגו, שהוצגו היקף המכירות של מוצרי השוקולד ב-13 השבועות האחרונים ועד תחילת יוני, ירד ב-1.5% בהשוואה למכירות בשנה שעברה, כאשר המחירים זינקו ב-8.2%.

"אנחנו הולכים לראות את השוקולד הופך רגיש יותר למחיר", אמר דניאל סאדלר, מנהל IRI, לרויטרס, "הצרכנים יטפלו בעצמם, אבל זה יהיה בגדלים קטנים יותר - פינוק קטן. זו הסיבה שאתה רואה ירידה בנפח המכירות", אמר.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה