כסף וצרכנות

קארפור תוריד את המחירים בסופרמרקטים המתחרים? כך הלקוחות ירוויחו

משרד הכלכלה והתעשייה נערך לכניסת קארפור לישראל: מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה יכנס את וועדת ההיגוי לעידוד וליווי כניסה של  רשתות קמעונאיות זרות  לארץ, כדי לדון בדרכים להקל על רשת קארפור ולזרז את כניסתה לשוק הקמעונאות בארץ
כפיר אדר |  8
רשת קארפור (צילום shutterstock)
מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, ד"ר רון מלכא, יכנס ביום ראשון הקרוב,  ב-31.7.22, את ועדת ההיגוי הבינמשרדית לעידוד כניסתן של רשתות קמעונאיות זרות לישראל, את הקמתה אישרה הממשלה בחודש יוני . 
ייעוד הוועדה הינו ללוות ולהקל את כניסתן של רשתות בינלאומיות לארץ - הנגשת מידע ומתן ליווי במענה לדרישות רגולטוריות ואחרות; קידום חשיבה רוחבית בדבר הקלות רגולטוריות וגיבוש פתרונות לסוגיות נדרשות בשיתוף הרגולטורים הרלוונטיים ובכלל זאת, המלצה לעניין היתרי העסקה ורישיונות עבודה זמניים לעובדי החברה הזרים, הנדרשים בשלבים הראשונים של כניסת הרשתות, ככל הנדרש. הוועדה תבחן את ההקלות גם בהתייחס לרשתות המקומיות.
 
מהלך זה, אשר נועד למשוך רשתות קמעונאיות בינלאומיות לישראל, מהווה צעד המשכי ומשלים לרפורמה בתקינה, הממוקדת בכניסתם של מוצרים מיובאים ביתר קלות והרחבת מעגל היבואנים והקמעונאים (ותיקים וחדשים כאחד) אשר יוכלו להכניס ביתר קלות ובעלות נמוכה מגוון מותגים ומוצרים, זאת כדי להגביר את התחרות בשווקים ולהביא לצמצום יוקר המחייה.
הצוות בראשות מנכ"ל משרד הכלכלה, ובהשתתפות מנכ"לי זרוע העבודה, רשות התחרות, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, משרד החקלאות משרד הבריאות ומשרדים נוספים, יפעל כדי לבחון אפשרויות להסרת החסמים שזוהו.
 
שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל.) אורנה ברביבאי מסרה: "כניסתן של רשתות בינלאומיות לארץ תפחית ריכוזיות ותגביר תחרות בתחום הקמעונאות. מדובר בצעד משלים לרפורמת היבוא שנועד להסיר חסמים כדי לעודד ירידת מחירים לצרכנים״
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    נמאסו המיליארדרים על גבינו
    קונה בקרפור 08/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נמאס ממונופול שופרסל, גנבים תאבי בצע יןדעים שהמחירים עולים בשאר הסופרים, גם אם קרפור יעלו מחירים, מעדיפה לקנות מהם מאשר מהנצלנים כולל שטראוס ואוסם עם תוצרות גרועות, מחירים בשמים באיכות ח ר ה!
    סגור
  • 6.
    שופרסל
    אט 07/2022/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ורשתות אחרות יודעים מצוין שלא נכתת רגליים לחפש את קרפור, והמחירים ישארו גבוהים. בישראל מחירים לא יורדים.
    סגור
  • 5.
    האלופה?
    אני ורק אני 07/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 2
    בירבאי שרת הכלעלה,למה להוסיף את התואר אלופה מה זה רלוונטי????
    סגור
  • צודק
    טו 07/2022/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    זה רלוונטי רק כשזה גבר.
    סגור
  • 4.
    רשום ההגבלים העיסקים
    י 07/2022/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הרגתם את המכולות תעצרו מספיק לרשתות
    סגור
  • 3.
    האם אכן יורידו מחירים ?
    בעל נסיון 07/2022/28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    או שישתמשו בהקלות כדי להרוויח יותר? אנו רואים כניסת רשתות זרות שלא הורידו מחירים ואף מוכרות במחירים הגבוהים מהעולם באותה הרשת... ראו כדוגמה רשת מצפון אירופה לריהוט ומוצרי בית כיצד קובעי המדיניות שייתו הקלות יעקבו ויוודאו שאכן תהא רמת מחירים טובה לאזרח, לאחר ההקלות הרגולטוריות. קל לתת הקלות יותר קשה לעקוב ולבקר בהמשך ...
    סגור
  • 2.
    עובדים עלינו בעיניים
    אזרח 07/2022/28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כמו באיקאה שהזכיין הוא שקובע את המחירים והמחירים הרבה יותר יקרים מחול. כך רשת קרפור תהיה רשת יקרה ולא זולה בגלל שהזעינים שלה אלקטרה הם חברה שצונעת תחרות במשק ואחת מהמונופילים שמזמן היה צריך לפרק. זו החברה שנלחמה ביבוא המקביל. ועשתה לנו תרגילים כדי לשמר את הריוחיות העצומה שלה על חשבון האזרחים. תפסיקו להביא רשתות של כאילו בזול. תנו לנו ליבא בפטור. ניבא בעצמנו מזגנים מכוניות. תנו לאזרחים את הכלים להתמודד מול המונופולים ואנו נשבור אותם. אתם כממשלה כשלתם לאורך כל הדרך ולא משנה ימין שמאל. תחזירו לאזרחים את הכוח על ידי הסרת מחסומי יבוא לאזרחים הקטנים. תנו לנו ליבא מכוניות מקררים מזגנים ותראו איך המונופולים מתאדים.
    סגור
  • 1.
    בולשיט
    יעל 07/2022/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    איזה שטויות,גם היום יש יבוא מקביל להמון מוצגים מובילים,יש הבדל גדול במחיר הקניה,אבל הרשתות מוכרות באותו מחיר מכירה של היבואן הרשמי. למה?עי הרשתות שיווק בישראל חזירות.
    סגור