כסף וצרכנות

ג'ונסון אנד ג'ונסון מורידה מהמדפים אבקת טלק לתינוקות

מהשנה הבאה ג'ונסון אנד ג'ונסון לא תמכור עוד בכל העולם את אבקת התינוקות שלה מבוססת הטלק, מסרה יצרנית התרופות אתמול, יותר משנתיים לאחר שהפסיקה למכור את המוצר בארצות הברית ובקנדה. החברה עומדת בפני כ-38,000 תביעות משפטיות של צרכנים וניצולים בטענה שמוצרי הטלק שלה גרמו לסרטן עקב זיהום באסבסט
מערכת ice | 
אבקת טלק לתינוקות של גונסון וגונסון יורד מהמדפים
ג'ונסון אנד ג'ונסון יפסיקו למכור אבקת תינוקות מבוססת טלק ברחבי העולם בשנת 2023, אמרה יצרנית התרופות ביום חמישי, יותר משנתיים לאחר שסיימה את המכירות בארה"ב של מוצר שגרר אלפי תביעות בטיחות צרכנים. "כחלק מהערכת תיקים עולמית, קיבלנו את ההחלטה המסחרית לעבור לתיק אבקות תינוקות על בסיס עמילן תירס", נכתב, והוסיפו כי אבקת תינוקות על בסיס עמילן תירס כבר נמכרת במדינות ברחבי העולם.
בשנת 2020, J&J הודיעה כי היא תפסיק למכור את הטלק בייבי פאודר שלה בארצות הברית וקנדה מכיוון שהביקוש ירד בעקבות מה שהיא כינתה "אינפורמציה שגויה" על בטיחות המוצר על רקע שלל אתגרים משפטיים. החברה עומדת בפני כ-38,000 תביעות משפטיות של צרכנים וניצולים בטענה שמוצרי הטלק שלה גרמו לסרטן עקב זיהום באסבסט, חומר מסרטן ידוע.
J&J מכחישים את ההאשמות, ואומרים כי עשרות שנים של בדיקות מדעיות ואישורים רגולטוריים הראו שהטלק שלו בטוח ונטול אסבסט. אתמול (חמישי) היא חזרה על ההצהרה כשהודיעה על הפסקת הייצור של המוצר.
בן וויטינג, עורך דין בחברת התובעים קלר פוסטמן, אמר כי מאחר שהתביעות מושהות בפשיטת רגל, החלטת המכירה של החברה לא תשפיע עליהן באופן מיידי. אבל אם בית משפט פדרלי לערעורים יאפשר לתיקים להתקדם, הצרכנים יכולים לנסות להשתמש בהחלטה של ​​ג'ונסון אנד ג'ונסון למשוך את המוצרים כראיה: "אם המקרים האלה היו קורים שוב, אז זה עניין משמעותי מאוד", אמר וויטינג.
 
הצעת בעל מניות הקוראת להפסיק את המכירות העולמיות של אבקת התינוק הטלק נכשלה באפריל.
חקירה של רויטרס משנת 2018 מצאה ש-J&J ידעה במשך עשרות שנים שאסבסט, חומר מסרטן, קיים במוצרי הטלק שלה. רישומי החברה הפנימיים, עדויות משפט וראיות אחרות הראו שלפחות משנת 1971 ועד תחילת שנות ה-2000, הטלק הגולמי והאבקות המוגמרות של J&J נמצאו לפעמים חיוביות עבור כמויות קטנות של אסבסט.
בתגובה לראיות לזיהום אסבסט שהוצגו בדיווחים בתקשורת, באולם בית המשפט ובגבעת הקפיטול, J&J אמרה שוב ושוב שמוצרי הטלק שלה בטוחים ואינם גורמים לסרטן.
אבקת הבייבי של ג'ונסון, שנמכרה מאז 1894, הפכה לסמל לתדמית הידידותית למשפחה של החברה. מצגת שיווק פנימית של J&J משנת 1999 מתייחסת לחטיבת מוצרי התינוקות, עם בייבי פאודר בליבה, כ"נכס מספר 1 של J&J", דיווחה רויטרס, אם כי אבקת התינוקות היוותה רק כ-0.5% מעסקי בריאות הצרכנים שלה בארה"ב. החברה משכה אותו מהמדפים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה