כסף וצרכנות

לא להאמין: עיר גדולה החליטה לאסור על פרסום מוצרי בשר

הארלם ההולנדית - בעלת אוכלוסיה של מעל 160 אלף תושבים - תהפוך לעיר הראשונה בעולם שאוסרת על הצגת פרסומות למוצרי בשר במרחב הציבורי. הסיבה - תרומתה של תעשיית הבשר למשבר האקלים
מערכת ice |  1
בשר לא ראוי למאכל אדם (צילום unsplash)
עיר אחת בהולנד תהפוך בקרוב לחלוצה במאבק במשבר האקלים. בהחלטה המוניציפלית נקבע שהחל משנת 2024 אסור יהיה להציג במרחב הציבורי בעיר פרסומות למוצרי בשר, לחבילות נופש הכוללות טיסה מסחרית (תעשייה התעופה נחשבת לאחת מהמזהמות בעולם) ואפילו למכוניות הצורכות דלק מאובנים - דהיינו, כל מכונית שלא מונעת בחשמל, בגז או בביו־דיזל. 
 
העיר הארלם, ששוכנת במערב הולנד, היא בעלת אוכלוסייה של 160 אלף תושבים. זיגי קלאזס, חברת המועצה שניסחה את התקנה האוסרת על הצגת פרסומות של מוצרים התורמים לפליטת גזי חממה, אמרה ברדיו המקומי שהיא בכלל לא ידעה שעירה תהפוך להיות הראשונה להחיל איסור שכזה. "אנחנו לא נלך נגד מה שאנשים אופים או מבשלים במטבח הפרטי שלהם. אם אנשים מעוניינים להמשיך לצרוך בשר - בסדר... אבל אנחנו לא יכולים להגיד לאנשים שיש משבר אקלים, שהוא קיים, ועדיין לעודד אותם לצרוך מוצרים שמחמירים את המצב", הסבירה חברת המועצה.
"כמובן, לא כולם מרוצים מההחלטה, יש מי שחושב שהיא שערורייתית - אבל יש גם המון תומכים". כצפוי, קמה התנגדות למהלך גם בתוך העיר, בטענה שהתקנה מהווה פגיעה בחופש הביטוי. אחד ממנהיגי האופוזיציה בעיר הביע את מורת רוחו: "נשגב מבינתי כיצב עיריית הארלם מפיצה קמפיין פוסטרים בהיקף ענק המזמין אנשים לאהוב את מי שהם רוצים לאהוב, ושבהארלם אתה יכול להיות עצמך (קמפיין סובלנות) - אבל אם אתם אוהבים לאכול בשר במקום דשא, 'בריגדת הפטרוניות' תבוא ותגיד לכם שאתם טועים לגמרי".
 
מחקרים מהשנים האחרונות מצביעים על כך שתעשיית המזון בכללותה אחראית לשליש מכל פליטות גזי החממה בעולם (כולל הוצאות שינוע, גידול תבואה ויצירת שטחי מחיה לצאן ולבקר), ושתעשיית הבשר לבדה פולטת לבדה גזי חממה בכמות גדולה פי שניים מתעשיית המזון מבוסס הצומח. יערות שסופגים פחמן דו חמצני נכרתים לטובת שטחי מחיה לגידול חיות למאכל. הדשנים בהם נעשה שימוש לגידול התבואה כדי להאכיל את משק החי בלבד הם עשירים בחנקן - שתורם לזיהום האוויר והמים, לשינויי אקלים ולדילול שכבת האוזון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בטח יעשו פרסומות של חרקים וגוקים כמה טעים לאכול אותם.
    חיים 09/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שבן אדם רגיל עושה בשנה, העשיר עושה ביום.
    סגור