כסף וצרכנות

הראל: הפד יעלה את הריבית ב-0.75, בנק ישראל מתלבט

קבוצת הראל ביטוח ופיננסים פרסמה את סקירת מאקרו של הכלכלנים שלה, על פיה היא חוזה שהפדרל ריזרב תעלה את הרבית ב-0.75 נקודות, בפעם השלישית
מערכת ice | 
עפר קליין (צילום יונתן בלום, shutterstock, Magma Images)
כך אמר עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים : "להערכתנו, מחר בערב (רביעי) הבנק המרכזי בארה"ב יעלה את הריבית בפעם השלישית ברציפות ב-0.75 נקודת אחוז, לאור האינפלציה שהייתה גבוהה מהצפי לצד נתוני שוק העבודה החזקים. אמנם האינפלציה ירדה ל‑8.3 אחוזים באוגוסט (ותמשיך לרדת גם בספטמבר), בעיקר בשל ירידה חדה במחיר הדלק. אך אינפלציית הליבה עלתה יותר מהצפי ל-6.3 אחוזים כאשר רכיב השכירות נותר דומיננטי, ונרשמו עליות מחירים גם בשאר ענפי השירותים".
 
"אז ברור שהריבית תעלה. אבל להערכתנו הפוקוס של המשקיעים יהיה לתחזית המעודכנת של הבנק. אנו מצפים לעדכון כלפי מטה של תחזית הצמיחה ועדכון מעלה עבור תחזיות האינפלציה, ושהבנק יאותת שהריבית הקצרה תעלה מעל ל-4 אחוזים בתחילת 2023. העלאת הריבית מתחילה לחלחל לצריכה הפרטית, אך באיטיות, כך המכירות הקמעונאיות (ללא מכירות רכבים) ירדו באוגוסט ב-0.3 אחוז ונתוני יולי עודכנו כלפי מטה. ענף הנדל"ן מגיב מהר יותר לעליית הריבית והתשואות כאשר מדד אמון הקבלנים המשיך לרדת במהירות", המשיך קליין.
 
"בנק ישראל צפוי להתלבט בשאלה האם להעלות את הריבית שוב ב-0.75 או להסתפק בעלייה של חצי נקודת אחוז בהחלטה הבאה בעוד כשבועיים, כאשר להודעת הריבית של הבנק המרכזי בארה"ב מחר (לצד ההחלטה האחרונה של הבנק האירופאי לעלות גם ב-0.75) תהיה השפעה על ההחלטה. מצד אחד, מדד המחירים לצרכן שהיה שלילי והצפי להמשך התמתנות איטית של האינפלציה תומכים בעלייה של חצי נקודת אחוז. מנגד, שוק העבודה ההדוק תומך בעלייה גבוהה יותר, כאשר באוגוסט סך המשרות הפנויות נותר קרוב לרמות השיא", כך סיכם ראש אגף הכלכלה ומחקר בהראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה