כסף וצרכנות

מכה לכיס בעקבות זינוק מחירי החשמל: "כורעים תחת הנטל"

נשיא התאחדות התעשיינים פנה בנושא ליו"ר רשות החשמל, אמיר שביט לפני כשבוע, וכתב לו כי על הרשות מוטלת אחריות כבדה למניעת העלאת תעריף החשמל, שכן זו תגרור בהכרח שורה של השלכות שליליות על המשק כולו
מערכת ice |  2
רון תומר (צילום יחצ)
נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר נגד בקשת רשות החשמל להקפיץ את תעריף החשמל ב- 8.2% ואמר כי צריך לבטל את ההעלאה לחלוטין. זאת בהמשך להתחייבות הרשות מאוגוסט ולצד ההבטחה של ראש הממשלה הנבחר, בנימין נתניהו, כי יקפיא את תעריפי החשמל.
לדברי נשיא ההתאחדות, את העלייה בעלות החשמל ניתן לממן בלי להעלות את התעריף בכמה דרכים: הכרה ב - 4 מיליארד השקל שיתקבלו ממכירת תחנת הכוח אשכול והזרמתם חזרה למשק החשמל, פריסת ההעלאה של תעריפי החשמל עד שנת 2030 במקום 3 שנים בלבד כפי שמציעה הרשות ותיקון חקיקה שיאפשר הזרמה של תמלוגי הגז הטבעי חזרה למשק החשמל. בנוסף יש לציין כי חברת החשמל ערכה גיוס כספים מוצלח בשתי הנפקות האג״חים האחרונות שלה, ואין לה בעיה תזרימית. 
נשיא ההתאחדות אף פנה בנושא ליו"ר רשות החשמל, אמיר שביט לפני כשבוע, וכתב לו כי על הרשות מוטלת אחריות כבדה למניעת העלאת תעריף החשמל, שכן זו תגרור בהכרח שורה של השלכות שליליות על המשק כולו. בין ההשלכות- כניסה לסחרור אינפלציוני, עלייה ביוקר הייצור, עלייה בתעריפי המים והביוב ושורה של עלויות עקיפות נוספות כתוצאה מעליית מדד המחירים לצרכן.
 
נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר: ״על ממשלת ישראל לעצור את העלייה הצפויה בתעריפי החשמל כפי שהתחייבה הרשות וכפי שהתחייב ראש הממשלה הנבחר. זאת נוכח המצב הקשה, בו רבים מהעסקים מתקשים להתמודד עם העליות התכופות בתשומות שבשליטת הממשלה ואזרחי ישראל כורעים תחת נטל יוקר המחייה ומרגישים שהם מתקשים לעמוד בתשלומי המשכתנאות והחשבונות הרבים. ישנן דרכים להימנע מהקפצה זו, ויש ליישם אותן״.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בע''ה שילך להם ולמשחותיהם לתרופות (ל"ת)
    אל מבחוח 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ממשלת ישראל
    יואב 12/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שהבטן שלא מלאה הראש שלא ריק
    סגור