כסף וצרכנות

מתים לעשות שופינג בחו"ל? כך תוזילו את ההוצאות שלכם

לקראת חופשת הקיץ הקרובה הגיע הזמן לברר כיצד תוכלו להוזיל את ההוצאות שלכם באשראי בחו"ל. בצל היחלשות השקל, כדאי לבחון את עמלות ההמרה של הבנק הנוכחי שלכם, לברר אם יש אשראי חוץ בנקאי מומלץ או אם בכלל כדאי לכם להקים חשבון מט"ח
מערכת ice | 
עליה בקניות באשראי (צילום אייס)
אף שאנו הישראלים נוהגים לטוס לחו"ל בכל ימות השנה, כעת אנו מתקרבים לזמני השיא של החופשות מעבר לים ולכן זה בדיוק הזמן לברר איך נחסוך כמה שניתן ברכישות שלנו. אנו כמובן לא מדברים על חיסכון מבחינת צמצום בהיקף הקניות, אלא חיסכון בסכומים שנוציא לא משנה מה, משמע חיסכון בהמרות מטבע החוץ.
כידוע השקל נחלש זה תקופה ביחס למטבעות העיקריים האירו והדולר, והדבר כמובן מעיב גם על הרכישות שלנו היות שנגבית מאיתנו עמלה בעת המרת המטבע משקל למטבע החוץ הרלוונטי. אבל, לפי כלכליסט, נוכל לחסוך מעט בעמלות הללו בעזרת הכנה מראש. אם אנחנו בוחרים להשתמש בכרטיסי אשראי בשביל רכישות חשוב לדעת שחברת האשראי גובה מאיתנו עמלה בסך כ-3% והדבר משתנה מעט בין החברות השונות.
 
למשל, לפי בדיקה עמלת ההמרה של בנק הפועלים עומדת על כ-2.9% לעסקאות בסך 30 אלף שקל, של לאומי על 3%, דיסקונט על 2.8% וכך הלאה. כמו כן, במקרה שאנו מחפשים להחליט איזו חברת אשראי תעניק לנו את העסקה הכי משתלמת, חשוב לשים לב לאותיות הקטנות, היות שבנק אחד יכול לתת עמלת המרה קבועה וגבוהה, אך הוא יכול לתת במקביל לא מעט הטבות. עם זאת, אלו שמציעים עמלת המרה נמוכה יותר, אולי גובים במקום אחר.
אפשרות אחרת היא הנפקת אשראי חוץ בנקאי, אך לא מדובר בהמלצה גורפת היות שעבור כמה מאיתנו מדובר בכרטיס שעשוי להגביר את הרכישות ולהכביד כלכלית באופן ניכר. כמו כן, חלק מהחברות שמציעות אשראי חוץ בנקאי גם גובות דמי שירות חודשיים.
כמו כן, תוכלו לפתוח חשבון מט"ח בבנק ולהמיר את השקלים אומנם מדובר בעניין מעט יותר בירוקרטי, אך אם תשתמשו בכרטיס הבנקאי הזה לא תשלמו עמלות המרה על העסקאות שתבצעו. שימו לב כי גם במקרים אלו נשלם עמלות המרה, אך אלו יהיו נמוכות באופן ניכר מהמרות מט"ח בעסקת אשראי רגילה ויעמדו על כ-0.2%.
חשוב לזכור כי לצד העמלה הבסיסית הזו אנו משלמים לבנק על הפעולה לפי השער הקובע שאותו הבנק קובע. משמע, הוא גובה בטווח סוים מהשער הנוכחי, בד"כ של עד אחוז. אופציה נוספת ואחרונה היא משיכת כספים בכספומט בחו"ל. אם תמשכו מחשבון מט"ח לא תשלמו עמלת המרה, אלא רק את עמלת המשיכה של הכספומט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה