כסף וצרכנות

ביטוח לאומי בבשורה נפלאה: זה המענק שתקבלו ב-22.11

משרד התיירות העביר לביטוח הלאומי את רשימות המפונים והתשלום לפעימה השנייה עבור אותם אלו שהתפנו לא לבתי המלון בצורה עצמאית, ייכנס עד ה-22.11 לכל היותר
מערכת ice | 
מענקים מביטוח לאומי (צילום shutterstock, unsplash)
על פי עדכון מהבוקר (חמישי) של המוסד לביטוח הלאומי, במהלך הלילה משרד התיירות העביר לביטוח הלאומי את רשימות המפונים והתשלום לפעימה השנייה עבור אותם אלו שהתפנו לא לבתי המלון בצורה עצמאית, ייכנס עד ה-22.11. 
כזכור משרד האוצר והתיירות ביקשו להמתין עם העברת התשלום עד לאחר העברת הרשימות, האימות מול ההצהרות שהתקבלו במערכת המקוונת של הביטוח הלאומי ורק לאחר מכן להעביר את התשלומים לחשבונות הבנק של הזכאים. 

עד כה לביטוח לאומי הגישו בקשה למענק אכלוס: 57,000 מבוגרים , 25,000 ילדים. הובהר כי נכון לרגע זה ולפי הנתונים הנ״ל, הצפי לתשלום, לאחר הבדיקות, יהיה עד יום רביעי ה-22/11 לכל היותר. 
המסקנות מגיעות אחרי שוועדת הכלכלה בראשות ח"כ דוד ביטן מהליכוד התכנסה אמש (רביעי) לדיון בנושא ניהול מערך הפינוי למלונות והצעה לדיון מהיר בנושא: "מינוי גורם המתכלל פניות של מפונים מול משרדי הממשלה". בדיון השתתף גם חיים כץ שר התיירות.
לפי הנתונים שהציג משרד התיירות במהלך הדיון כיום יש 86,203 אנשים ששוהים בבתי המלון. נכון להיום בבוקר חתמו 79,074 אנשים על הסכמה לעבור לפיצוי יומי של המדינה ללא שהות בבתי מלון. במשרד התיירות עדכנו כי ישנה חפיפה של כ- 20,000 שגם נמצאים במלון וגם ביקשו מענק ובשל כך קיימים קשיים להעביר את כספי המענקים למשפחות המפונים.
 
לפי שעה משפחות המפונים יודעים שהם עתידים להישאר בבית המלון לעוד שבוע בלבד, עד לתאריך 22.11. בתאריך זה המדינה צפויה לסיים את מימון השהייה בבית המלון. ידידיה גרינוולד, משרד האוצר: "מי שאחראי על ההחלטה לגבי שהייה בתי מלון של משפחות המפונים זה משרד הביטחון. בזמן הקרוב תתקבל החלטה לגבי ההמשך השהייה של משפחות המפונים". שר התיירות חיים כץ: "בקרוב נאריך את השהייה בבתי המלון למפונים, ככל הנראה עד לסוף חודש דצמבר. ההחלטה להאריך כל פעם את התאריך היא כדי לא לפגוע בדירוג האשראי של המדינה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה