כסף וצרכנות

הבלבול במענקים נחשף: כמה אנשים לא זכאים לפיצוי מביטוח לאומי?

מענק האכלוס העצמאי ניתן עד כה ל-85,000 זכאים, בהיקף כולל של 272 מיליון שקל. על פי ביזפורטל, במשרד האוצר דיווחו כי ישנם כמעט 11,000 אי התאמות של ההצהרות על אכלוס עצמאי לעומת נתוני המלונות, כשנמצאו כפילויות של אנשים שקיבלו מלון במימון המדינה ועדיין מקבשים את המענק. בכל מקרה, הכסף יקוזז
מערכת ice |  2
מענקים (צילום shutterstock, freepik)
הישראלים מנצלים את אווירת הלחץ והמלחמה והצורך של הביטוח הלאומי לשלם במהרה מענקים כדי לנסות "לעקוץ" קצת על הדרך? מטעם הביטוח הלאומי הוצגו בדיון של וועדת העבודה והרווחה של הכנסת כל הנתונים על מענק האכלוס העצמאי ומתבררת תמונה לא כך כך נעיצה.
בסך הכל, המענק ניתן עד כה ל-85,000 זכאים, בהיקף כולל של 272 מיליון שקל. על פי ביזפורטל, במשרד האוצר דיווחו כי ישנם כמעט 11,000 אי התאמות של ההצהרות על אכלוס עצמאי לעומת נתוני המלונות, כשנמצאו כפילויות של אנשים שקיבלו מלון במימון המדינה ועדיין מקבשים את המענק. בכל מקרה, הכסף יקוזז.

במסגרת מענק האכלוס העצמאי, מקבלים הזכאים עבור כל יום מקבלים הזכאים 200 שקל למבוגר ו-100 שקל לילד. תיקון חדש אישר לזכאי לגמלת סיעוד אשר מעסיק עובד סיעודי בתשלום וברישיון, לתשלום נוסף בסך של 200 שקל ליום. מי שעוד זכאים לתוספת על פי הדיון הם הורים לילד עם מוגבלות המעסיקים בעבורו עובד זר ברישיון.
תאיר ראבוחין ממשרד האוצר טענה בדיון: "יכול להיות שזה נעשה בתום לב או מתוך אי הבנה של הקריטריונים, אבל העובדה היא שאנשים לא תמיד דיווחו בצורה מדויקת". נציגי הביטוח הלאומי ומשרד האוצר אמרו כי כספים ששולמו לזכאים בגין ימים שבהם שהו במלונות מטעם המדינה יקוזזו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ועדת חריגים -?
    זהר 12/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם יש ועדת חריגים למפונים בעל כורחם שלא כלולים במתווה ? כאלה שביתם נהרס מפגיעה ישירה למשל ?
    סגור
  • 1.
    השמאל הנכלולי
    מרקוביץ 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יחגגו על הטבח עוד שנים רבות
    סגור