קריפטו

נוכלי הקריפטו נחשפים: איך הצליחו להלבין 73 מיליון דולר?

משרד המשפטים האמריקני הורה לעצור את דארן לי ויישינג ג'אנג, אשר ע"פ החשד הצליחו להעלים 73 מיליון דולר באמצעות פיתוי של לקוחות להפקיד בידיהם את הכסף לטובת השקעות, באמצעות חשבונות בנק פיקטיביים שפתחו. אם ימצאו אשמים, העונש שיקבלו עומד על מאסר של עד 20 שנה
מערכת ice | 
ביטקוין - אילוסטרציה AI (צילום vecteezy)
משרד המשפטים בארצות הברית הורה לעצור שני אזרחים סיניים בחשד להלבנת קריפטו בסך של לא פחות מ-73 מיליון דולר. על פי ההודעה שנמסרה ב-17 במאי, החשודים העבירו כספים בלתי חוקיים דרך כמה מוסדות פיננסיים ולאחר מכן הטביעו אותם למטבע USDT (אשר רק היום, שני, פורסם כי הנתח השוק שלו חצה את רף ה-110 מיליארד דולר).
דארן לי ויישינג ג'אנג, הפעילו רשת להלבנת הון שהצליחה לגנוב במרמה מיליוני דולרים. ההונאות הללו מתרחשות לאחר שהעבריינים מצליחים לשכנע לקוחות להפקיד בידיהם את כספם עבור השקעות, ולאורך זמן גורמים להם לשלם עוד ועוד כסף. הסוף ידוע מראש – הרמאים נעלמים עם הכסף.
במקרה הזה, הצמד הורה לשותפים בפרשייה לפתוח כמה חשבונות בנק פיקטיביים. הקבוצה הצליחה לגורם לקורבנות להעביר מיליונים לחשבונות הללו, וכל הפעילויות בחשבונות היו במעקב של דארן וג'אנג. לי נתפס בנמל התעופה של אטלנטנה במדינת ג'ורג'יה ב-12 באפריל, וג'אנג נתפס בלוס אנג'לס ב-16 במאי. כעת, השניים עומדים בפני שישה סעיפי אישום של הלבנת הון בינלאומית. באם תוכח אשמתם, הם צפויים לעונש מקסימלי של עד 20 שנה.
לאחרונה נחשפה הונאת הקריפטו הגדולה בהיסטוריה, שבה לקחה חלק ג'אן וון, מלצרית לשעבר במסעדה אשר מתגוררת בצפון לונדון. וון סייעה לפושע נוסף בשם צ'יאן ז'ימין בהלבנת כספי ביטקוין., ויחד השניים העלימו יותר מ-2.5 מיליארד דולר בשנת 2018.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה