קריפטו

ניו-יורק מצטרפת לחרם על הקריפטו: העבירה חוק נגד כרייה

הסנאט של ניו-יורק אישר בסוף השבוע חוק שימנע מחברות קריפטו לפעול במדינה אם הן צורכות חשמל מתחנות לא "ירוקות". איך הגיבו בתעשייה?

יאיר מור | 
ביטקוין (צילום pixabay)
המדינה הרביעית בגודל האוכלוסייה בארה"ב העבירה בסוף השבוע חוק שמטיל איסור על פעילות כרייה של מטבעות קריפטו בשנתיים הקרובות. החוק, שעבר בקריאה שלישית בסנאט של ניו-יורק ביום שישי לפנות בוקר לפי שעון ישראל, רגע לפני תום המושב, מונע מחברות כריית קריפטו להתחיל או להרחיב כל פעילות כרייה הצורכת חשמל רב שמסופק על ידי תחנות המופעלות על ידי שריפת דלקים פחמניים.
החוק הוגש לפני יותר משנה על ידי הסנאטור הדמוקרטי קווין פארקר מברוקלין, אך התמסמס אז לאחר שיו"ר הוועדה לשימור הסביבה, הסנאטור הדמוקרטי טוד קמינסקי מלונג איילנד, העלה חשש כי החוק ייתפש כעוין על ידי תעשיית הקריפטו ויגרום ל"תוצאות כלכליות מזיקות" למדינה, ומנע את הגעתו לסנאט. בסיבוב הנוכחי נקט פארקר בתרגיל פוליטי, והצליח להביא את החוק להצבעה בוועדה אחרת – הוועדה לאנרגיה ותקשורת, שהוא היו"ר שלה. כך היא עברה לקריאה שלישית בסנאט, שבו נהנתה מתמיכה של 36 חברים, לעומת 27 מתנגדים.
 
החוק לא עוצר את פעילות הכרייה הקיימת במדינה, אך קובע כי במשך השנתיים הקרובות לא ניתן יהיה להתחיל פעילות כרייה חדשה, או להרחיב פעילות קיימת, בשיטת PoW (ר"ת של Proof of Work) זוללת האנרגיה. בשיטה זו המוני מחשבים עובדים במקביל על "פיצוח" הבלוק הבא ברשת הבלוקצ'יין, והראשון שמצליח זוכה במטבע. זאת לעומת שיטת PoS (ראשי תיבות של Proof of Stake) החדשה יותר, שבה נבחרים באופן אקראי מספר קטן של מחשבים ש"יפצחו" כל בלוק, מה שאומר שכוח המחשוב של כל האחרים לא מתבזבז על פיצוח של אותו בלוק.
חוק דומה עבר בבית הנבחרים של ניו-יורק בחודש שעבר, אך כדי שייכנס לתוקף נדרשה העברה של חוק מקביל בסנאט, וכעת נשאר שלב נוסף – חתימה של המושלת, קאת'י הוֹצ'וּל. במהלך השנתיים בהן ייאס להתחיל או להרחיב פעילות כרייה, תחקור ועדה מיוחדת את ההשפעות הסביבתיות של כרייה כזו.
בתעשיית הקריפטו איימו בשנה האחרונה כי אם החוק יעבור הם ינטשו את ניו-יורק לטובת מדינות ידידותיות יתר לכורים, כגון טקסס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה