קריפטו

החברה הישראלית צלזיוס כמעט נרכשה על ידי ענקית הקריפטו

לפי דיווח חדש, בורסת הקריפטו FTX, אחת מעשר הבורסות הגדולות בעולם, התעניינה ברכישת חברת הלוואות הקריפטו הישראלית צלזיוס שנמצאת בקשיים – אך נסוגה מהעסקה לאחר שמצאה חוסר התאמה בדיווחי המאזן של החברה הישראלית

יאיר מור |  1
קריפטו בישראל (צילום freepik)
צלזיוס, חברת הקריפטו הישראלית שנקלעה החודש לקשיים ונמצאת כרגע בתהליך של גישוש אחר האפשרויות העומדות בפניה, זכתה להתעניינות מצד מיליארדר הקריפטו המוביל כרגע בהערכת השווי – אך הוא נסוג מהעסקה מסיבות שצריכות להדאיג גם משקיעים אחרים, כך נחשף לפני שעה קלה באתר חדשות הקריפטו The Block.
לפי שני מקורות ששוחחו עם  האתר, בורסת הקריפטו FTX, שנוסדה ב-2019 על ידי סאם בנקמן-פריד, בדקה אפשרות לספק לצלזיוס תמיכה כספית, או אפילו לרכוש אותה תמורת סכום לא ידוע. עם זאת, היא החליטה לבסוף לוותר על עסקה כזו. לדברי המקורות, לוויתור היו שתי סיבות מרכזיות: הראשונה היתה גילוי "בור" מוזר של 2 מיליארד דולר במאזן החברה, והשנייה היתה טענה לפיה ההתנהלות מול אנשי צלזיוס "קשה", כך לדברי המקורות.
 
כזכור, לפני כשלושה שבועות הודיעה צלזיוס על הקפאת יכולתם של 1.7 מיליון משתמשיה למשוך את השקעותיהם ממנה. הסיבה, לדבריה, היא "תנאי שוק קיצוניים". ההקפאה המתמשכת הזו נחשבת כעת לתורמת מרכזית לסחרור שהביא את השוק לשפל כמעט חסר תקדים, כפי שנדווח כאן בהמשך הערב.
בתחילת השבוע דיווחנו כי צלזיוס עובדת עם מספר חברות ראיית חשבון וייעוץ בניסיון להחליט מה לעשות, כאשר רבים מהיועצים טוענים כי האפשרות הטובה ביותר היא הודעה על פשיטת רגל. עם זאת, החברה, שהוקמה ב-2017 על ידי דניאל ליאון ואלכס משינסקי, מעדיפה לנסות כיוונים אחרים, ונמצאת לפי דיווחים במו"מ לרכישה על ידי בנק ההשקעות גולדמן זאקס.
החברה סירבה להגיב לידיעה. כזכור, בתחילת השבוע היא מסרה לאתר ice כי "אנו פועלים להבטחת זכויות הלקוחות בכל דרך אפשרית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אני יודע איפה הכסף..
    יעקב 07/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הפסידו הכל בקזינו. הונאת פירמדיה קלאסית
    סגור